نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه استفاده از آهنربا برای اصلاح مشکلات تلویزیون

تلویزیون ها از الکترون ها و میدان های مغناطیسی برای تولید تصاویر رنگی در صفحه نمایش خود استفاده می کنند. اگر یک آهنربا با صفحه تماس پیدا کند، آن قسمت از صفحه را مغناطیسی می کند و باعث اختلال در میدان مغناطیسی و جریان الکترون می شود. این باعث می شود رنگ یا تصویر آن ناحیه مخدوش شود. راه حل مشکل این است که قطبیت نقطه ای را که آهنربا با آن تماس گرفته است معکوس کند. این باعث ضعیف سازی آن می شود، روندی به نام Degaussing (فراگیر) است. تعمیرگاه های الکترونیکی این سرویس را با قیمت مناسب ارائه می دهند. با این حال، چند مورد از وسایل معمول خانه می توانند کار را انجام دهند.

مرحله 1

یک مته برق دستی پیدا یا خریداری کنید. مته را از روی چاک خارج کنید. هیچ بیتی برای این فرآیند لازم نیست.

مرحله 2

آهنربایی را که باعث تغییر رنگ آن شده است تا انتهای مته بچسبانید. اگر نمی توانید از آن آهنربا استفاده کنید، از یک آهنربا یخچال یا یک آهنربای کوچک دیگر استفاده کنید. آهن ربا قوی تر از سود آن آسیب می رساند زیرا به احتمال زیاد باعث آسیب دائمی لوله تصویر می شود. اگر لوله تصویر تلویزیون شما دچار آسیب دیدگی شود به احتمال زیاد باید به نمایندگی تعمیر تلویزیون شکسته مراجعه کنید. تعمیرات تلویزیون یک مطلب تخصصی می‌باشد و کار هر کسی نیست.

مرحله 3

تلویزیون را روشن کنید. برای کارکردن این تلویزیون باید روشن باشد. تمرین را در تلویزیون هدف قرار دهید و تقریباً شش فوت با صفحه فاصله داشته باشید.

این را ببینید  آبخوردگی دستگاه الکترونیک

مرحله 4

سرعت مته را به زیاد تبدیل کنید. هرچه دور در دقیقه بیشتر روی مته باشد، آهنربا سریعتر می چرخد ​​و این امر باعث ترمیم سریعتر میدان مغناطیسی می شود. ماشه را نگه دارید و به آرامی به صفحه نزدیک شوید.

مرحله 5

در نقطه ای بی رنگ شوید. وقتی آهنربا از صفحه کمتر از یک اینچ فاصله ندارد، متوقف شوید. اجازه ندهید آهنربا صفحه نمایش را لمس کند – این می تواند باعث تغییر رنگ بیشتر شود و صفحه را خراشیده می کند. دریل را به مدت 15 ثانیه در آنجا نگه دارید.

مرحله 6

مته را به آرامی از صفحه به عقب بکشید. این نقطه از بین خواهد رفت یا به طور قابل توجهی بهبود می یابد. ممکن است لازم باشد این روند را چندین بار تکرار کنید تا کاملاً برطرف شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =