نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنل خوب و مشخصات آن چیست؟

امروز وجود لوازم الکتریکی مثل موبایل تلویزیون و تبلت ها را در تمامی مکان ها به راحتی می توان حس کرد در منازل، مراکز اموزشی و حتی ادارات و بیمارستان ها می توانید به راحتی مشاهده نمود. این لوازم الکتریکی از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده اند که در کنار یکیدگر قرار گرفته و تصاویر را به نمایش می گذارند؛ یکی از این قطعات پنل می باشد. به کمک پنل تصاویر به نمایش گذاشته می شود. تا به امروز پنل های مختلف با ویژگی های مختلفی ساخته شده است. در این مقاله در رابطه با پانل ها و مشخصات و عملکرد آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

مشخصات یک مانیتور

ابتدا باید هدف اصلی مانیتور خود را تعیین کنید: بازی ، استفاده حرفه ای یا عمومی؟ به طور کلی ، گیمرها باید نرخ تازه کردن سریع و زمان پاسخگویی کم را در اولویت قرار دهند ، متخصصان باید دقت رنگ را در اولویت قرار دهند ، در حالی که کاربران عمومی دارای نیازهای کمتری هستند اما اغلب با یک پنل VA با کنتراست بالا مانیتور را انتخاب می کنند.

رزولوشن

به طور کلی هرچه رزولوشن بالاتر باشد ، تصویر بهتر می شود. وضوح مانیتور به شما می گوید که چند پیکسل مانیتور با فرمت عرض x دارد. 1920x 1080 – همچنین با نام 1080p / Full HD (FHD) / HD شناخته می شود – حداقل مورد نیاز شماست. اما تصاویر واضح تری را با کیفیت QHD یا حتی بهتر از آن 4K دریافت خواهید کرد.

پانل های نمایشگر IPS

اندازه ی صفحه نمایشگر

اما اندازه نیز مهم است. تراکم پیکسل تأثیر زیادی در کیفیت مانیتور دارد و بهترین شرایط آن 109 پیکسل در اینچ (ppi) است. اگر رزولوشن پایین تر باشد ، مانیتور بزرگتر تراکم پیکسلی کم خواهد داشت. برای مشاهده از مسافت های دسک تاپ معمولی ، 32 اینچ بسیار بزرگ است. ‘ پیدا کردن مانیتور 32 اینچی برای بازی یا استفاده عمومی با رزولوشن 4K با قیمت مناسب کار سختی نیست.

این را ببینید  پانل های LED

سرعت تولید تصاویر

این تعداد دفعاتی را که مانیتور شما با اطلاعات جدید در ثانیه به روز می کند می گوید و در هرتز اندازه گیری می شود. تعداد بزرگتر برابر با تصاویر بهتر ، شفافتر و کمتر لکه دار است. اگر یک گیمر هستید ، نرخ تازه سازی بسیار مهم است ، و می خواهید مانیتوری با حداقل 75 هرتز (بیشتر مانیتورهایی که برای پیشنهاد بازی حداقل 144 هرتز طراحی شده اند) ، همراه با کمترین زمان پاسخی که می توانید پیدا کنید. اگر بازی نمی کنید ، نرخ تجدید 60Hz کافی و مناسب می باشد.

زمان پاسخ دهی

زمان پاسخ: کوتاهتر بهتر است. اما اولویت اصلی نیست مگر اینکه هدف شما بازی کردن باشد. زمان پاسخگویی به شما می گوید یک مانیتور چه مدت طول می کشد تا پیکسل های فردی را از سیاه به سفید یا در صورت زمان پاسخ GTG آن ، از یک سایه خاکستری به دیگری تغییر دهد. زمان پاسخ طولانی تر می تواند به معنای تاری حرکت هنگام بازی یا تماشای فیلم های سریع گام باشد. برای مانیتورهای بازی ، بالاترین زمان پاسخگویی که احتمالاً می بینید 5ms است ، در حالی که سریعترین مانیتورهای بازی می توانند زمان پاسخ 0.5 میلی متر داشته باشند.

انواع پانل ها

فن آوری های پانل: برای کیفیت تصویر ، TN <IPS <VA. مانیتورهای TN به دلیل ضعیف تر بودن کیفیت تصویر هنگام مشاهده آن از طرفین ، سریعترین اما ارزان ترین هستند. مانیتورهای IPS زمان واکنش سریعتر دارند و رنگ بهتری نسبت به پنل های VA نشان می دهند ، اما مانیتورهای VA از هر سه نوع پنل بهترین کنتراست را دارند.

این را ببینید  پنل های میکرو LED

آیا باید مانیتور خمیده بگیرم؟

این بستگی به اولویت دارد. به نظر می رسد مانیتورهای خمیده تجربه شما را با یک میدان دید غوطه ور تر می کنند ، و گفته می شود که چشم کمتری دارند. با این وجود ، هنگام مشاهده از زوایای خاصی ، می توانند در معرض تابش خیره کننده باشند (منابع نوری به جای یک منبع از زوایای مختلفی به وجود می آیند). توجه داشته باشید که مانیتورهای منحنی مؤثر معمولاً فوق العاده پهن و حداقل 30 اینچ هستند که هر دو به هزینه های بالاتر اشاره دارند.

اگر یک مانیتور خمیده خریداری می کنید ، مشخصات منحنی را درک کنید. انحنای 1800R دارای شعاع خمیده 1800 میلی متر و بهترین فاصله دید حداکثر حداکثر 1.8 متر – و غیره. هرچه انحنای پایین تر باشد (نسبت به سال جاری 1000R پایین باشد) ، صفحه نمایش خمیده تر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =