نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی تلویزیون/ هنگامی که تلویزیون به درستی کار نمی کند، قبل از اینکه به این نتیجه برسیم که خراب است، باید چند چیز متفاوت را در نظر گرفت. اگر تلویزیون روشن نمی شود، صفحه نمایش آسیب دیده است یا کانال ها یا صدا کار نمی کنند، اتصالات و تنظیمات را عیب یابی کنید تا مشکل را برطرف یا تعیین کنید که آیا باید تلویزیون خود را تعویض کنید. در این مقاله بررسی کامل تلویزیون قرار داده شده است.

خرابی تلویزیون

مرحله 1: اتصال تلویزیون به برق

تلویزیون را به برق وصل کنید و دکمه “Power” را فشار دهید. اگر تلویزیون روشن نمی شود، تلویزیون را از برق بکشید و یک دستگاه الکتریکی دیگر را به پریز وصل کنید تا ببینید آیا برق از پریز می رود یا خیر. اگر دستگاه کار نمی کند، تلویزیون را به پریز برق وصل کنید.

مرحله 2

تلویزیون را برای آسیب های بیرونی، مانند صفحه نمایش ترک خورده، سیم های قطع شده یا ورودی های شکسته بررسی کنید. به هر گونه تصادف یا ضربه اخیری که تلویزیون متحمل شده است که ممکن است منجر به آسیب فیزیکی شده باشد توجه کنید. اگر تلویزیون رها شده باشد، ممکن است آسیب بیرونی مورد توجه قرار نگیرد یا به مرور زمان غالب شود.

مرحله 3: بررسی اتصالات تلویزیون

تمام اتصالات تلویزیون را بررسی کنید تا مطمئن شوید محکم و به درستی به تلویزیون وصل شده اند. مشکلات صوتی و بصری اغلب به دلیل شل بودن یا اتصال نامناسب دوشاخه است. اگر همه سیم ها محکم به اتصالات درست وصل شده باشند، احتمال خرابی تلویزیون وجود دارد.

این را ببینید  اقدامات اولیه برای رفع خطوط افقی روی صفحه تلویزیون

مرحله 4: بررسی منو و تنطیمات

دکمه “Menu” را روی کنترل تلویزیون فشار دهید، “Channels” را انتخاب کنید، سپس منبع آنتن را بررسی کنید و مطمئن شوید که انتخاب شده با نوع آنتنی که به تلویزیون وصل کرده اید مطابقت دارد. در صورت نیاز منبع آنتن را تغییر دهید و اسکن کانال را اجرا کنید. این چند دقیقه طول می کشد. اگر این کمکی نکرد، با ارائه دهنده کابل خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید مشکلی در سرویس کابل وجود ندارد. این فقط زمانی اعمال می شود که تلویزیون شما دریافت کانال را نداشته باشد.

مرحله 5

دکمه منو روی کنترل از راه دور را فشار دهید و “Audio” را انتخاب کنید. “Speakers” را انتخاب کنید و مطمئن شوید که منبع بلندگوی صحیح انتخاب شده است. منابع صوتی را در صورت نیاز تغییر دهید زیرا تلویزیونی که منبع صوتی اشتباهی انتخاب شده صدا را پخش نمی کند.

آیا می دانید: تعمیر تلویزیون شکسته و آبخورده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =