نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دنیایی دیگر با پانل های OLED را تجربه کنیم

امروز وجود لوازم الکتریکی مثل موبایل تلویزیون و تبلت ها را در تمامی مکان ها به راحتی می توان حس کرد در منازل، مراکز اموزشی و حتی ادارات و بیمارستان ها می توانید به راحتی مشاهده نمود. این لوازم الکتریکی از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده اند که در کنار یکیدگر قرار گرفته و تصاویر را به نمایش می گذارند.

یکی از این قطعات پنل می باشد. به کمک پنل تصاویر به نمایش گذاشته می شود. تا به امروز پنل های مختلف با ویژگی های مختلفی ساخته شده است. یکی از این پنل ها OLED هستند. در این مقاله در رابطه با پانل های OLED، عملکرد آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

پانل های OLED

پانل های OLED یا دیود ساطع کننده ارگانیک با ال سی دی ها متفاوت هستند. در اینجا هیچ ترفند قطبی سازی وجود ندارد. در عوض ، هر پیکسل (یا زیر پیکسلی قرمز ، سبز یا آبی) روشن می شود زیرا یک ولتاژ بر روی یک مولکول پیچیده غول پیکر تابشگر آلی اعمال می شود. رنگ ساطع شده به مولکول مورد نظر بستگی دارد و میزان روشنایی به ولتاژ اعمال شده بستگی دارد. OLED ها می توانند به درخشش HDR برسند زیرا مولکولهای آنها بدون اینکه مسدود شود ، رنگهای مناسب را شروع می کنند.

جوانب مثبت و منفی پانل OLED

به دلیل برخورداری از رنگ و درخشندگی ، OLED ها دارای نسبت کنتراست عالی هستند. نیازی به مسدود کردن نور پس زمینه نیست ، بنابراین هیچ نگرانی در مورد بی کیفیتی تصاویر وجود ندارد. رنگ مشکی بسیار سیاه است و رنگ ها بسیار عالی به نظر می رسند.

پنل های 2K و 4K در تلفن

 OLED ها همچنین می توانند سرعت کمتری داشته باشند ، یا سریع خاموش شوند و پایدار باشند. آنها همچنین می توانند از ترفندی بنام اسکن نورد استفاده کنند. این بلوک های صفحه را یک بار و از یک به یک ، از بالا به پایین در یک رول روشن و خاموش می کند.

این را ببینید  پانل های نمایشگر IPS

 همه این کار با ارسال تصویر به صفحه انجام می شود ، که باعث کم شدن تاری می شود. به همین دلیل است که هر هدست اصلی VR که توانایی تهیه آن را دارد از پنل های OLED امروزه استفاده می کند.

OLED حتی می تواند انعطاف پذیر باشد ، بنابراین به دنبال آنها باشید تا در تلفن ها و تبلت های قابل تنظیم و قابل تاشو فردا ظاهر شوند.

معایب پانل های OLED

متأسفانه ، اینجاست که مزایای OLED به پایان می رسد. نرخ تجدید پانل های OLED هرگز از 90Hz تجاوز نکرده است. علاوه بر این بسیار گران هستند بخش عمده ای از آن یا به عبارتی صفحه ی نمایشگر آن ها1000 دلار قیمت X iPhone به دلیل نمایشگر OLED است. مولکول های فعلی مورد استفاده در OLED ها نیز با گذشت زمان نسبتاً سریع تخریب می شوند ، به خصوص آنهایی که برای رنگ آبی استفاده می شوند و باعث می شوند صفحه نمایش کمتر و روشن تر شود.

همچنین قرار بود OLED ها نسبت به LCD ها از انرژی کمتری استفاده کنند ، اما مولکول های OLED جدید و غول پیکر که ولتاژ کمتری برای روشن شدن دارند ، هنوز ظاهر نمی شوند. و در حالی که امروزه مولکول هایی که رنگ های P3 HDR را پوشش می دهند ، خارج هستند ، هنوز آنهایی که پوشش طیف بزرگتر BT.2020 را پوشش می دهند هنوز در بازار پیدا نشده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =