نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع آبخوردگی تلویزیون LCD

رفع آبخوردگی تلویزیون LCD . تماس با آب یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای یک دستگاه الکترونیکی مانند تلویزیون ال سی دی بیفتد. آب باعث اتصال کوتاه و خوردگی مسیرهای فلزی در برد مدار می شود و برد را بی مصرف می کند. هنگامی که تلویزیون شما خیس شد، ضروری است که فرآیند خشک کردن را در سریع ترین زمان ممکن شروع کنید. یک برد مدار حتی پس از غوطه ور شدن در آب می تواند خوب باشد، به شرطی که قبل از اعمال برق به آن کاملاً خشک شود. در این مقاله رفع ابخوردگی تلویزیون قرار داده شده است.

رفع آبخوردگی تلویزیون LCD

مرحله 1 خاموش کردن دستگاه

تلویزیون LCD را خاموش کنید و بلافاصله پس از تماس با آب آن را از برق جدا کنید. آب برای آسیب رساندن به اجزای الکتریکی به برق نیاز دارد و تلویزیون شما بدون در نظر گرفتن خاموش بودن یا نبودن، وقتی به برق متصل است، انرژی مصرف می کند.

مرحله 2

قاب تلویزیون ال سی دی خود را باز کنید و بردهای مدار را در معرض دید قرار دهید. هر تلویزیون روش باز کردن کمی متفاوت دارد و برای باز کردن آن به ابزارهای کمی متفاوت نیاز دارد.

مرحله 3 جدا کردن برد مدار

برد مدار یا بردها را از بقیه تلویزیون جدا کنید و آنها را با بسته های سیلیکاژل خود در یک کیسه قرار دهید. تخته ها را یک شب در کیسه بگذارید. اگر تخته‌های مدار شما قطع نمی‌شوند، بسته‌های سیلیکاژل را تا حد امکان نزدیک به بردها قرار دهید و اجازه دهید همه چیز حداقل دو روز یا بیشتر بماند، اگر منطقه شما رطوبت بالایی دارد.

این را ببینید  4 نشانه خرابی تلویزیون LED

مرحله 4  رفع آبخوردگی تلویزیون LCD

آب باقیمانده را از بدنه تلویزیون بیرون بریزید. از هوای فشرده، جاروبرقی و پارچه کهنه استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام آن را دریافت می کنید.

مرحله 5

تخته را از کیسه بردارید و روی میز جلوی خود قرار دهید.

مرحله 6 خشک کردن تلویزیون

برس خود را با الکل ایزوپروپیل خیس کنید و شروع به پاک کردن برد مدار کنید. تخته را به اندازه کافی محکم مالش دهید تا هرگونه خوردگی یا زنگ زدگی از بین برود، اما نه به اندازه ای که به قطعات آسیب برساند. پس از اتمام کار، تخته را بازرسی بصری کنید تا هرگونه خوردگی را پیدا کنید و در صورت لزوم دوباره آن را تمیز کنید.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون شکسته 

مرحله 7 رفع آبخوردگی تلویزیون LCD

برد را با هوای فشرده خشک کنید، سپس آن را دوباره در تلویزیون نصب کنید. تلویزیون را به برق وصل کنید تا ببینید آیا روشن می شود و همه چیز کار می کند.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: تعمیرات اولیه تلویزیون آبخورده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − یک =