نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه نقاط داغ را در صفحه تلویزیون LCD برطرف کنیم

اگرچه برخی از افراد ممکن است آنها را (نقاط داغ) لقب دهند، اما لکه ها و لکه های درخشان که در صفحه جدید تلویزیون هوشمند 4K شما ظاهر می شود، به اندازه محلی جدید برای زندگی شبانه جالب نیست. مهم نیست که شما آنها را لکه، ابر یا تغییر رنگ می نامید – یا اگر آنها را کاملا آزار دهنده می نامید – این نقص LCD به دلایل مختلفی رخ می دهد، که به همین دلیل راه حل های متنوعی را می طلبد. بنابراین آن ریموت را بگذارید و به موقع برای رفع مشکل Netflix خود حل کنید.

Banish Backlight Bleed

اگر در LCD صفحه تخت خود چیزی پیدا کرده اید که به نظر می رسد یک “نقطه داغ” باشد – انتشار درخشان کمرنگ و سفید از لبه صفحه – احتمال اینکه با نور پس زمینه روبرو شوید بسیار خوب است. این حالت که به عنوان چراغ قوه یا کدر نیز شناخته می شود، هنگامی اتفاق می افتد که فشار زیادی بین صفحه یا قاب و نور پس زمینه وجود داشته باشد که صفحه را روشن می کند و باعث ایجاد جلوه تاب می شود.

راه حل خلاص شدن از این فشار است. تلویزیون خود را خاموش و از برق بکشید و فضای کار خود را – در این حالت کف یا یک میز بزرگ و مسطح – با یک حوله یا پتو تمیز و نرم بپوشانید. تلویزیون را روی سطح کار به صورت دراز بکشید و پیچ های پشت پانل را با پیچ گوشتی بسیار کمی شل کنید. در خلاف جهت عقربه های ساعت یک دور نیمه تمام این چیزی است که شما در اینجا نیاز دارید و نه بیشتر.

این را ببینید  بهترین استفاده از تلویزیون خود

در صورت تداوم لکه ها، مناطقی را که رخ می دهد با حرکت دایره ای و تمیز با یک پارچه میکروفیبر تمیز مالش دهید، فقط به اندازه کافی فشار وارد کنید تا بازتاب صفحه را کمی خم کنید. برای داشتن بیمه اضافی، تلویزیون را یک روز خاموش بگذارید تا صفحه قبل از روشن شدن دوباره روشن شود.

پاک کردن یک نقطه LCD

هنگامی که روی صفحه تلویزیون خود یک لکه زرد یا لکه ای به نظر می رسد مبهم یا کدر یا کدر است، ممکن است LCD شما فقط به یک تمیز کردن خوب نیاز داشته باشد.

برای بهترین نتیجه، تلویزیون را خاموش کنید تا صفحه خالی از آن نمایش داده شود – به این ترتیب می توانید سطح تمیز شده را مشاهده کنید. از پارچه 100 درصد نخی تمیز، خشک و ساینده استفاده نکنید، از هر نوع مایعات، مواد شیمیایی یا پاک کننده ها خودداری کنید، که ممکن است مشکل را بدتر کند یا حتی به صفحه نمایش شما آسیب برساند. با ضربه های رو به بالا تمام سطح LCD را کاملاً پاک کنید، سپس پارچه خود را تلنگر دهید و با حرکات افقی و طولانی تمام صفحه را کاملاً حرکت دهید.

فقط ممکن است از گرد و غبار و آلودگی تاری تصویر که طی سالهای گذشته در تلویزیون شما جمع شده تعجب کنید. پس از تمیز کردن، تلویزیون را دوباره روشن کرده و از وضوح تازه پیدا شده لذت ببرید.

سر و کار داشتن با پیکسل های مرده

پیکسل های کوچک و سبز روشن روی صفحه تلویزیون خود دارید؟ در مورد پیکسل های قرمز در مناطق تاریک تلویزیون چطور؟ یا یک نقطه سفید کوچک و حواس پرت کننده؟ این لکه های کوچک مانند روشن، پر جنب و جوش و حواس پرت کننده، معمولاً به عنوان پیکسل های مرده شناخته می شوند.

این را ببینید  راهنمایی خرید تلویزیون

از آنجا که صفحه نمایش LCD و OLED معمولاً از بیش از دو میلیون نقطه معروف به پیکسل تشکیل شده اند، پیکسل های مرده – پیکسل هایی که تغییر رنگ نمی دهند – بسیار رایج هستند. خوشبختانه، آنها معمولاً فقط هنگام نمایش یک رنگ ثابت روی صفحه قابل مشاهده هستند.

گاهی اوقات، یک پاک کردن خوب مشکلات را حل می کند، زیرا آسان است یک لکه پرز یا آوار را با یک پیکسل مرده اشتباه بگیرید. اگر پیکسل ادامه پیدا کند، ما یک خبر خوب داریم: پیکسل های مرده اغلب با گذشت زمان خود را اصلاح می کنند. در غیر این صورت، جایگزینی تلویزیون LCD تنها گزینه شما برای رفع این نقاط است، اما مراقب باشید – پیکسل های مرده به قدری رایج هستند که سازندگان تلویزیون در سونی می گویند “احتمال زیادی وجود دارد” که جایگزین از همان مسئله رنج می برد یا “به طور بالقوه تعداد پیکسلهای معیوب حتی بیشتر است. ” گاهی اوقات، دستیابی به کمال مطلق ارزش آن را ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یک =