نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لامپ پنل تلویزیون در هنگام سوختن چه اتفاقی می افتد؟

بر خلاف تلویزیون های پلاسما، که از لامپ های پر از گاز غیر قابل تعویض برای ایجاد نور و رنگ استفاده می کنند، هم از نوع LCD و هم از طرح ریزی – که به آن DLP نیز گفته می شود – تلویزیون ها از لامپهای قابل تعویض برای افزایش عمر تلویزیون شما استفاده می کنند. درست مانند لامپ هایی که برای روشنایی خانه خود استفاده می کنید، لامپ تلویزیون شما نیز به مرور زمان می سوزد. از آنجا که این یک مسئله معمول است، اکثر تولید کنندگان هشدارهایی را هنگام نزدیک شدن به سوختن لامپ ارائه می دهند، بنابراین می توانید بدون قطع برنامه تماشای تلویزیون، سریع آن را تعویض کنید.

طول عمر لامپ

متوسط ​​لامپ LCD یا DLP حدود 8000 ساعت دوام می آورد که برابر با حدود پنج ساعت زمان مشاهده در روز برای چهار سال مستقیم است. اگرچه این ساعات کمتر از 50،000 تا 100،000 ساعت وعده داده شده توسط مجموعه ای از پلاسما است، اما لازم به یادآوری است که پس از سوختن، لامپ های پلاسما قابل تعویض نیستند و تلویزیون بی فایده می شود، در حالی که لامپ سوخته در LCD و DLP کاملاً قابل حل است.

علائم و نشانه ها

اگر چراغ تلویزیون شما در شرف خاموش شدن است، احتمالاً متوجه چند علامت نشانه می شوید. لامپ های تلویزیون به ندرت به یک باره خاموش می شوند، بنابراین ممکن است با شروع به خاموش شدن لامپ متوجه لرزش در تلویزیون خود شوید، دقیقاً مانند لرزش لامپ چراغ مطالعه. اگر لامپ شما به طور ناگهانی خاموش شود، ممکن است صدایی ظاهر شود که پس از آن صفحه تاریک شود. همچنان می توانید تلویزیون خود را بشنوید اما تصویر را نمی بینید. برخی از تولیدکنندگان تلویزیون هشدار نصب لامپ را هنگام شروع خاموش شدن نصب می کنند تا از تلویزیون بی بهره نمانید.

این را ببینید  مشکلات خالی بودن صفحه تلویزیون

تعویض لامپ

بعضی اوقات ضمانت تولید کننده تعویض لامپ را پوشش می دهد، به خصوص اگر لامپ در کمتر از دو سال یا در مدت ضمانت بسوزد. در این صورت، جایگزینی از سازنده دریافت خواهید کرد. اگر دیگر تحت ضمانت نیستید، یک فروشگاه تعمیر تلویزیون چراغ های مناسب را دارد – فقط کافی است مدل تلویزیون و مدل خود را برای تهیه آن به همراه داشته باشید.

می توانید لامپ را به تنهایی تعویض کنید، به شرطی که ضمانت شما را باطل نکند. با جدا کردن تلویزیون خود شروع کنید، درب دام کوچک را از صفحه پشتی قاب باز کنید و لامپ سوخته را بیرون بکشید. سپس، جایگزین را اسلاید کرده و درب را تعویض کنید. اگر خودتان نگران تکمیل تعمیر هستید، یک تعمیرکار می تواند خدمات را ظرف چند دقیقه تکمیل کند.

دفع لامپ

فقط چراغ قدیمی خود را در آشغال نریزید. این شامل جیوه است که می تواند در محل دفن زباله مضر باشد. با شرکت در برنامه خرید سازنده یا یافتن انبار بازیافت در نزدیکی خانه، مواد لامپ را بازیافت کنید. این ایمن ترین راه برای دور انداختن لامپ قدیمی و سوخته است که دیگر نیازی به آن ندارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =