نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شاید به تازگی یک تلویزیون جدید خریده اید، یا شاید تلویزیون قدیمی شما در نهایت نشانه هایی از خرابی را نشان می دهد. در هر صورت، قابل درک است که از خود بپرسید تا چه مدت قرار است قطعه مرکزی اتاق نشیمن شما دوام بیاورد. همه ما داستان‌هایی از تلویزیون جعبه‌ای در زیرزمین مادربزرگ شنیده‌ایم که پس از 20 سال هنوز می‌تواند تصویری دانه‌دار ایجاد کند. اما آیا تلویزیون ال‌ای‌دی‌ای که در حال حاضر می‌خرید تا این اندازه دوام خواهد آورد؟ تلویزیون OLED چطور؟ در این مقاله مدت زمان و طول عمر تلویزیون مورد بررسی قرار می گیرد.

مدت زمان و طول عمر تلویزیون

مدت زمان و طول عمر تلویزیون و میزان دوام تلویزیون LED

برای مدت زمان و طول عمر تلویزیون از نقطه نظر اجزاء، این تلویزیون دارای قطعات زیادی است، اما به طور کلی، LED های موجود در نور پس زمینه آن احتمالا ابتدا از کار می افتند. میانگین طول عمر یک LED در حداکثر یا نزدیک به حداکثر روشنایی 40000 تا 60000 ساعت یا تقریباً 4.5 تا 6.8 سال است. اگر 24 ساعت در روز تلویزیون تماشا نمی کنید (و امیدوارم تماشا نکنید)، یک تلویزیون LED مانند سری 5 می تواند حدود 13 سال دوام بیاورد، البته به شرط اینکه هیچ یک از اجزای دیگر از قبل خراب نشوند.

اما این یک “اگر” بسیار بزرگ است. تقریباً هر تلویزیونی که امروزه در دسترس است یک تلویزیون هوشمند است که بر روی یک سیستم عامل کار می کند. مانند اکثر نرم افزارها، سیستم عامل تلویزیون شما نیاز به تعمیر و نگهداری منظم در قالب به روز رسانی سیستم عامل دارد. در نهایت، ممکن است یک سازنده از پشتیبانی مثلاً یکی از تلویزیون‌های میان‌رده پنج سال پیش خود دست بکشد. از این گذشته، پنج سال می گذرد و این شرکت در عوض بر روی پشتیبانی از تلویزیون های جدیدتر خود تمرکز کرده است.

این را ببینید  4 مشکلات رایج تلویزیون LED و تشخیص آنها

کیفیت نرم افزار تلویزیون و تعداد دفعات به روز رسانی سیستم عامل آن کاملاً به برند تلویزیون بستگی دارد. این در کنار احتمال دریافت قطعات سخت افزاری با کیفیت بهتر، یکی از دلایلی است که ما خرید تلویزیون از یک برند معتبر و معتبر را توصیه می کنیم.

در هر صورت، حتی اگر خود را به هشت ساعت تلویزیون در روز محدود کنید و بتوانید LED ها را در شرایط خوبی نگه دارید، ممکن است تلویزیون شما در فاصله شش یا هفت ساله شروع به لنگ زدن کند.

عمر تلویزیون به اندازه کافی

برای مدت زمان و طول عمر تلویزیون آیا به اندازه کافی طولانی است؟ این بستگی به هزینه تلویزیون و اینکه چقدر مشتاقانه می خواهید با تکنولوژی همراه شوید، دارد. در مورد فناوری تلویزیون، پنج تا هفت سال اساساً یک عمر است.

علاوه بر این، ممکن است دریابید که برخی از پیشرفت‌ها در فناوری تلویزیون خیلی خوب هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، به خصوص اگر یک علاقه‌مند به A/V یا یک گیمر اختصاصی باشید. برای مثال، Xbox Series X و PlayStation 5 از ویژگی‌هایی پشتیبانی می‌کنند که حتی شش یا هفت سال پیش حتی در اکثر تلویزیون‌ها در دسترس نبودند. و حتی اگر یک گیمر نیستید، احتمالاً می خواهید تلویزیون خود را با چیزی بزرگتر و بهتر جایگزین کنید، قبل از اینکه در نهایت به سطل ضربه بزنید.

گفته می‌شود، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که تلویزیون شما تا حد ممکن دوام می‌آورد، یک راه آسان برای نگهداری آن در شرایط کار خوب وجود دارد.

راه های افزایش طول عمر تلویزیون LED

برای مدت زمان و طول عمر تلویزیون این ساده است: LED ها با حداکثر روشنایی پنج تا هفت سال عمر می کنند، بنابراین اگر می خواهید این طول عمر را افزایش دهید، فقط نور پس زمینه را کم کنید!

این را ببینید  علت ایجاد خطوط افقی صفحه تلویزیون

زمانی که تلویزیون‌ها برای اولین بار در اتاق نشیمن شما به‌صورت خارج از جعبه راه‌اندازی می‌شوند، تلویزیون‌ها معمولاً در حالت «استاندارد» یا «صرفه‌جویی در انرژی» هستند، که معمولاً به خوبی برای افراد به‌اندازه «Vivid»، «Dynamic» یا «دینامیک» به نظر نمی‌رسند.

اما دلیل اینکه حالت Vivid یا Dynamic عموماً برای مردم بهتر به نظر می‌رسد این است که این حالت از پیش تنظیم شده است که تنظیمات نور پس‌زمینه و کنتراست تلویزیون را به حداکثر می‌رساند و آن را روشن‌تر و رنگارنگ‌تر می‌کند. متأسفانه، این حالت نه تنها جزئیات تصویر را مبهم می کند و چشمان شما را خسته می کند، بلکه LED های تلویزیون را سریعتر از بین می برد.

بیشتر بدانید: بهترین استفاده از تلویزیون خود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 15 =