نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هنگامی که صفحه نمایش تار می شود به چه معناست؟

بسیاری از کاربرانی که روزی که آیپد 2 بیرون آمد و آن را خریداری کردند به خانه آمدند تا متوجه شوند که در صفحه نمایش آن مشکلی وجود دارد. هنگام مشاهده صفحات وب تیره تر، یا باز کردن برنامه های تیره تر، تار بودن تصویر صفحه ای وجود داشت. این مسئله در واقع در هر دستگاه صفحه LCD وجود دارد و باعث شده است که بسیاری از کاربران از خود بپرسند که دقیقاً چه خبر است.

علائم این خرابی

برخی از تار بودن تصویر های نور پس زمینه می توانند ظریف باشند، در حالی که تار بودن تصویر های دیگر در نور پس زمینه کمی آشکارتر است. صرف نظر از این، تمام تار بودن تصویر های نور پس زمینه دارای همان ویژگی هستند، که کمی نور است که از لبه صفحه نمایش تابانده می شود. اگر می بینید که از وسط صفحه نور عبور می کند، از نظر فنی تار بودن تصویر نور پس زمینه نیست و حتی ممکن است مشکل از خود صفحه LCD باشد. وقتی دستگاه تصاویر تیره تری را مشاهده می کند، تار بودن تصویر صفحه بسیار مشهود است. این به این دلیل است که نور پس زمینه سفید است و در پس زمینه تیره تر دیده می شود. در واقع، شما ممکن است حتی هنگام مشاهده تصاویر سبک تر بر روی دستگاه LCD خود، تار بودن تصویر صفحه را تشخیص ندهید.

علت آن چیست

صفحه های LCD چیزی در پشت خود دارند به نام چراغ CCFL. تمام صفحه LCD در واقع توسط این نور CCFL دارای نور پس زمینه است که به صفحه نمایش LCD ظاهر درخشان می بخشد. هنگامی که صفحه LCD به طور کامل نور پس زمینه را مسدود نمی کند، مقداری نور نشت می کند و باعث تار بودن تصویر صفحه می شود. اگر صفحه LCD کاملاً به قاب خود نچسبد، این اتفاق می افتد. این اجازه می دهد تا نور از نور CCFL در بین ترک نشت کند، و در قسمت جلوی صفحه LCD ظاهر شود.

این را ببینید  حذف نقطه سیاه صفحه تلویزیون

محصولات تحت تأثیر

هر محصولی با صفحه LCD می تواند تحت تأثیر تار بودن تصویر صفحه قرار گیرد. این به این دلیل است که تمام صفحه های LCD دارای نور پس زمینه هستند و بنابراین، تمام محصولات LCD می توانند از طریق ترک نور نشت کنند. این شامل تلویزیون های LCD، تلفن های هوشمند و تبلت است. در حقیقت، آیپد 2 دارای یک مسئله شناخته شده بود (مسئله ای که با بسیاری از کاربران تا آنجا که یک مشکل محبوب بود) با تار بودن تصویر صفحه نمایش.

رفع آن

متأسفانه، هیچ راهی ساده برای رفع خرابی صفحه وجود ندارد. تنها راه مطمئن این است که صفحه LCD را تعویض کنید و محکم تر آن را در قاب خود محکم کنید. شاید بتوانید با تنظیم تنظیمات روشنایی و کنتراست در دستگاه، آن را کمی کمتر مشاهده کنید. با این حال، ممکن است هنگام مشاهده تصاویر تیره تر، کاملاً واضح به نظر برسد. اگر دستگاه شما هنوز تحت گارانتی است، آن را به فروشگاهی که از آن خریداری کرده اید برگردانید و مشکل را توضیح دهید. ممکن است بتوانید یک مدل جایگزین جدید را رایگان دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =