نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنل 200Hz LED در مقابل تلویزیون LED 100Hz

تلویزیون های LED – نامی که به صفحه های LCD با نور پس زمینه LED داده می شود – با نرخ تازه سازی سریع تر در دسترس هستند. اما سریع تر همیشه بهتر نیست. فقط به این دلیل که یک تلویزیون LED دارای نرخ تازه سازی سریع است – که با هرتز اندازه گیری می شود – به این معنی نیست که شما به آن سرعت اضافی نیاز دارید.

تلویزیون LED چیست؟

اصطلاح تلویزیون LED خود یک اسم غلط است. این تلویزیون ها در حقیقت از فناوری LCD – کوتاه برای صفحه نمایش کریستال مایع – برای تولید ده ها هزار رنگی که روی صفحه تلویزیون خود مشاهده می کنید، استفاده می کنند. قسمت LED نام از نور پس زمینه ناشی می شود. در حالی که بسیاری از تلویزیون های LCD قدیمی موجود در بازار از لامپهای فلورسنت کاتدی سرد برای نور پس زمینه استفاده می کنند، دیگران از فناوری LED جدیدتر استفاده می کنند.

کوتاه برای دیودهای ساطع کننده نور، LED ها برای کار کردن به انرژی کمتری نیاز دارند و باعث کاهش قبض برق کاربر می شوند. آنها همچنین در سبک های مختلفی وجود دارند، از جمله آرایه کامل با و بدون تاری محلی، که می تواند منجر به سیاه پوستان واقعی تر از تلویزیون های LCD با استفاده از نور پس زمینه CCFL شود.

تازه کردن نرخ

اصطلاحات 100Hz و 200Hz به میزان تازه سازی تلویزیون اشاره دارد. اندازه گیری شده در هرتز، میزان تازه سازی به دفعات بروزرسانی تلویزیون روی صفحه، تصویر تلویزیون اشاره دارد.

این را ببینید  عدم یافتن کانال ها تلویزیون

هرچه میزان تازه سازی سریعتر باشد، تلویزیون شما بیشتر این داده ها را دریافت می کند. اصطلاح 100Hz به این معنی است که تلویزیون 100 بار در ثانیه اطلاعات تصویر را تازه می کند. به عبارت دیگر، شما در هر ثانیه 100 فریم می بینید. نرخ تازه سازی 200 هرتز به این معنی است که تلویزیون شما دو برابر یا 200 بار در ثانیه داده های تصویر دریافت شده از منبع را تازه می کند.

آیا Refresh Rate اهمیتی دارد؟

از نظر تئوری، نرخ تازه سازی سریعتر باید به معنای تصویر واضح تر با تاری کمتر باشد. این یک ضربه معمول در تلویزیون های LCD منتقدان است که می گویند تلویزیون های LCD – و تلویزیون های LCD با نور پس زمینه LED – تصاویر مایع را پخش نمی کنند، به خصوص در هنگام رویدادهای پرتحرک مانند فیلم های ورزشی یا ماجراجویی. اما میزان استاندارد انتقال داده برای تلویزیون آمریکا 60 هرتز یا 60 فریم در ثانیه است. خواه این برنامه را در تلویزیون LED 100 هرتز یا 200 هرتز مشاهده کنید، تلویزیون شما مجبور است داده هایی را که از منبع دریافت می کند برای ایجاد فریم هایی که با منبع اصلی نیستند، بیرون بریزد.

ویژگی هایی که اهمیت دارند

اگرچه سرعت تازه سازی به طور فزاینده سریع ممکن است گاهی اوقات اضافی باشد، اما سایر ویژگی های موجود در تلویزیون های LED که با نرخ تازه سازی همگام هستند، چنین نیستند. یکی از این ویژگی های اصلی، اسکن تدریجی و بهم پیوسته است که با حروف (p) و (i) بعد از وضوح تلویزیون – به عنوان مثال 1080i یا 720p، نماد می شود.

این را ببینید  مدت زمان و طول عمر تلویزیون

(p) به اسکن تدریجی اشاره دارد. اگر شما در حال تماشای نمایش از تلویزیون 100Hz LED هستید که از اسکن تدریجی استفاده می کند، واقعاً 100 فریم در ثانیه را مشاهده می کنید. دلیل آن این است که اسکن تدریجی، یکباره کل فریم را اسکن می کند. با این وجود، اسکن متقاطع، هر فریم را به دو قسمت تقسیم می کند. اگر شما در حال تماشای یک نمایش از یک تلویزیون LED 200 هرتزی هستید که از اسکن متقاطع استفاده می کند، دو نسخه از هر فریم را مشاهده می کنید – به عبارت دیگر، تصویر در یک تلویزیون اسکن پیشرو 100 هرتز تقریباً مشابه تصویر موجود در 200 هرتز است تلویزیون را اسکن کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =