نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وقتی صفحه نمایش LCD یا کریستال مایع شما یک صفحه خالی را به شما نشان می دهد، فکر هدر دادن صدها تومان در تلویزیون می تواند دشوار باشد. اگر تلویزیون ال سی دی شما به سادگی یک صفحه خالی نمایش می دهد، ممکن است چند مشکل مختلف ایجاد شود. برخی از مشکلات خالی بودن صفحه تلویزیون را می توان با حداقل مقدار کار تعمیر کرد.

مشکلات خالی بودن صفحه تلویزیون

مشکلات خالی بودن صفحه تلویزیون و مسائل نور پس زمینه

برای مشکلات خالی بودن صفحه تلویزیون تلویزیون LCD از نور پس زمینه برای روشن کردن تصویر روی صفحه استفاده می کند. هنگامی که نور پس زمینه با مشکل مواجه می شود، ممکن است چیزی روی صفحه نمایش نبینید. برای رفع این مشکل، باید نور پس زمینه تلویزیون را تعویض کنید. اکثر افرادی که با نحوه کار این دستگاه آشنایی ندارند، باید یک متخصص را برای تعویض چراغ استخدام کنند. اگر تلویزیون شما نو است، ممکن است بتوانید آن را تحت ضمانت سازنده تعویض کنید.

اینورتر برق

یکی دیگر از مواردی که می تواند منجر به خالی شدن تصویر بر روی صفحه تلویزیون LCD شما شود، مشکل اینورتر برق است. نور پس‌زمینه تلویزیون LCD شما دارای یک اینورتر برق است که ممکن است خراب شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است نیاز به تعویض اینورتر یا خازن داشته باشید. هنگامی که یک اینورتر به درستی کار نمی کند، ممکن است به نظر برسد که نور پس زمینه کار نمی کند، در حالی که در واقعیت، به خوبی کار می کند.

منبع تغذیه

برای مشکلات خالی بودن صفحه تلویزیون در برخی موارد، منبع تغذیه خود تلویزیون ممکن است به درستی کار نکند. وقتی این اتفاق می‌افتد، نمی‌توانید تلویزیون را روشن کنید یا تصویری را روی صفحه نمایش دهید. اگر اینورتر برق برای نور پس زمینه کار نمی کند، همچنان می توانید تلویزیون را روشن کنید، اما هیچ تصویری را نمایش نمی دهد. وقتی منبع تغذیه کار نمی کند، حتی نمی توانید تلویزیون را روشن کنید.

این را ببینید  عدم یافتن کانال ها تلویزیون

نکات مهم هنگام مشکلات خالی بودن صفحه تلویزیون

برای مشکلات خالی بودن صفحه تلویزیون اگر می‌توانید تلویزیون را روشن کنید، اما چیزی روی صفحه نمی‌بینید، سعی کنید نوری را از یک منبع نور خارجی مانند چراغ قوه به صفحه بتابانید. اگر می توانید تصاویر یا متن نمایش داده شده را روی صفحه ببینید، به این معنی است که تلویزیون همچنان کار می کند و نور پس زمینه مشکل است. این ممکن است نیاز به یک نور پس زمینه یا تعویض اینورتر برق داشته باشد. برای دریافت کمک در این زمینه با سازنده تلویزیون یا فروشنده تلویزیون تماس بگیرید.

علت چشمک زدن تلویزیون LCD

یک تلویزیون LCD از فناوری نمایشگر کریستال مایع برای نمایش تصویر بر روی صفحه نمایش استفاده می کند. در حالی که تلویزیون‌های LCD چشم نواز هستند و قابلیت‌های زیادی برای مشاهده ارائه می‌دهند، گاهی اوقات با مشکلاتی مانند چشمک زدن یا سوسو زدن مواجه می‌شوند.

علائم و علت چشمک زدن تلویزیون LCD

یک تلویزیون LCD چشمک زن به این معنی است که تصویر روی صفحه در حال سوسو زدن به داخل و خارج است و یک افکت بارق ایجاد می کند. این تجربه باعث می‌شود که چشمک‌های سریع سیاه را ببینید. در تلویزیون های LCD، چشمک زدن به ندرت بدون دلیل قابل توجهی رخ می دهد، که می توانید با خاموش و روشن کردن مجدد برق آن را برطرف کنید. با این حال، پلک زدنی که برای مدت طولانی اتفاق می افتد، نشانه یک مشکل است.

مشکلات خالی بودن صفحه تلویزیون و خرابی منبع تغذیه یا قدرت

گاهی اوقات، یک مشکل الکتریکی مربوط به منبع برق می تواند باعث چشمک زدن تلویزیون LCD شود. باید سعی کنید تلویزیون را از برق بکشید و آن را به یک پریز جدید وصل کنید تا ببینید آیا چشمک زدن متوقف می شود یا خیر.

این را ببینید  تشخیص ارزش تعمیر تلویزیون شکسته

نور پس زمینه

برای مشکلات خالی بودن صفحه تلویزیون نور پس زمینه تعبیه شده در تلویزیون، کریستال های مایع صفحه را روشن می کند. هنگامی که نور پس‌زمینه بد کار می‌کند و دیگر کریستال‌های مایع را به‌طور مؤثر روشن نمی‌کند، باعث می‌شود تصویر روی صفحه چشمک بزند.

بیشتر بدانید: اقداماتی فوری برای رفع آبخوردگی تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =