نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه اصلاح Monitor Ghosting و جلوگیری از آن

داشتن یک تلویزیون بی کیفیت ممکن است بیش از حد آزار دهنده باشد – این می تواند بر عملکرد بازی شما تأثیر بگذارد، باعث خستگی چشم شود و به طور کلی تجربه شما را از بین می برد. ارواح (محو بودن تصاویر) و تصاویر مصنوعی حتی در بهترین نمایشگرهای تلویزیون های شخصی نیز می توانند یک مشکل واقعی باشند.

این مشکلات بیشتر هنگامی آشکار می شوند که در حال بازی یا تماشای فیلمی باشید که دارای صحنه ها یا تصاویر سریع حرکت می کند. این امر می تواند باعث شود تصاویر به صورت روی هم قرار بگیرند.

در این راهنما، به شما کمک خواهیم کرد تا درک کنید که شبح تلویزیون چیست، مصنوعات تصویری چیست و آیا به هم ربط دارند، چه عواملی باعث ایجاد شبح تلویزیون حتی در بهترین تلویزیونها و تلویزیون ها می شود و اینکه چگونه می توانید از اشباح روی صفحه خود جلوگیری کرده یا آن را حذف کنید.

Monitor Ghosting چیست و چرا اتفاق می افتد؟

شبح تلویزیون هنگامی رخ می دهد که یک مصنوع تصویری به عنوان دنباله ای از پیکسل ها یا به صورت ارواح در پشت اشیایی که با سرعت بالایی در حال حرکت هستند، نشان داده شود. آنها همچنین اجسام با سرعت کمتری را دنبال می کنند، اما در آن زمان به اندازه قابل توجه نیستند. هنگامی که در حال انجام بازی تیراندازی اول شخص هستید یا هنگام انجام یک بازی ورزشی سریعتر، مشاهده شبح تصویر به راحتی قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است که شبح تلویزیون مانند برخی دیگر از مشکلات تصویر (از جمله احتباس یا سوختن تصویر) به نمایشگر شما آسیب نمی رساند. در عوض، شبح فقط وقتی مردم را آزار می دهد که صحنه هایی وجود داشته باشد که خیلی سریع حرکت می کنند.

این را ببینید  چشمک چراغ استندبای بعد از شکستگی

شما به راحتی دنباله تاری را می بینید بدون اینکه آسیب دائمی به تلویزیون یا خود تصویر وارد شود. با این حال، با گذشت زمان، شبح تصویر می تواند بدتر شود، به طوری که به نظر می رسد آسیب دائمی ایجاد کرده است.

منظور از شبح یا تصاویر محو چیست؟

شبح به این دلیل اتفاق می افتد که در برخی از انواع صفحه های LCD که در نمایشگرها استفاده می شود، زمان پاسخ آهسته وجود دارد. این اتفاق می افتد زیرا وقتی تصویر تازه می شود، پیکسل های فیزیکی نمی توانند به اندازه کافی سریع به روز شوند و متناسب با تصویر نیستند.

گاهی اوقات، با پیکسل شدن به نظر می رسد، و در نهایت لکه می شود. به طور کلی، از رایج ترین انواع نمایشگرهای LCD، مارک های خاص و انواع پنل ها از دیگران بدتر هستند.

به عنوان مثال، پانل های VA کمترین زمان پاسخ را دارند و بنابراین احتمال نمایش مصنوعات ارواح بیشتر است. این بدان معنا نیست که تمام پانل های VA دارای مشکلات شبح هستند، اما احتمال این که بیشتر رخ دهند (و در واقع اکثر آنها) هستند.

برخی از تلویزیونهای ارزان قیمت IPS همچنین دارای شبح و مصنوعات هستند، اما در واقع احتمال آن کمتر است. Ghosting فقط بخشی از نمایشگر LCD است و چیزی است که مردم باید در نظر بگیرند. موضوعی است که نمی توان به طور کامل متوقف شد. اکثر تولیدکنندگان به دنبال راه هایی برای کاهش آثار ارواح بوده اند، اما همیشه بیشترین موفقیت را نداشته اند.

نحوه رفع نمایش شبح تلویزیون

اگر شبح تلویزیون را تا حدی تجربه می کنید که باعث ایجاد وقفه در مشاهده یا بازی شما شود، چند روش مختلف وجود دارد که می توانید این مشکل را برطرف کنید. بیشتر آنها شامل تغییر یا تنظیم جزئی تنظیمات خاص در تلویزیون است، حتی اگر تلویزیون عامل ایجاد مشکل نباشد.

این را ببینید  مشکلات شکستگی تلویزیون LG

روشن کردن عملکرد overdrive

رایج ترین راه حل برای شبح تلویزیون روشن کردن عملکرد overdrive است. اکنون عملکرد overdrive کمی گیج کننده است زیرا تقریباً هر سازنده نمایشگر نام متفاوتی برای overdrive دارد. اگر تلویزیون دیگری دارید، می توانید به دنبال Overdrive یا Response Time باشید و در آنجا موجود خواهد بود. اگر هرکدام از این دو مورد را پیدا نکردید، می توانید به صورت آنلاین جستجو کنید تا ببینید نام تلویزیون برای شما چیست.

برای اصلاح این تست، باید نوعی تست حرکت را امتحان کنید. شما می توانید اصطلاح Monitor Motion Test را در Google مشاهده کنید و مشاهده خواهید کرد که چند گزینه مختلف ظاهر می شود، اما محبوب ترین تست تست حرکت TestUFO است. از آنجا می توانید تنظیمات overdrive را برای شفاف سازی تصویر خود تغییر دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + ده =