نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پانل های صفحه نمایشگر TN

بیشتر مردم با این واقعیت آشنا هستند که مانیتورها با وضوح و اندازه های مختلف صفحه نمایش ارائه می شوند ، می توانند دارای صفحه نمایش مات یا براق باشند و می توانند ویژگی های خاصی مانند نرخ های تازه سازی 120 هرتز و قابلیت های سه بعدی را ارائه دهند. دامنه نمایش و تنوع در مشخصات می تواند دلهره آور باشد. یکی از جنبه های اساسی یک مانیتور LCD که بیانگر چگونگی عملکرد و چه نوع کارهایی است که می تواند در انجام آنها بهترین باشد نوع پانل است.

اگرچه زیر بخش های مختلفی وجود دارد ، تمام صفحه های مدرن معمولاً در یکی از سه دسته با ویژگی های عملکردی مشخص قرار می گیرند. این سه دسته عبارت است از پانل های TN.VA.IPS می باشند که در این مقاله در رابطه با پانل های TN و ویژگی های آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

پانل های TN (Twisted Nematic)

چندین سال است که مانیتور پنل TN بیش از همه در بازار حضور داشته است. سازندگان غالباً مایلند در مشخصات خود این نکته را نشان دهند که آیا از نوع “جایگزین” پنل استفاده شده است. اگر شک دارید TN خود را فرض کنید. ویژگی های عمومی شامل هزینه تولید نسبتاً کم و سطح پاسخگویی نسبتاً بالایی است. پیکسل ها حالت خود را به سرعت تغییر می دهند که به هموارتر شدن تصاویر در حال حرکت کمک می کند.

پانل های  نمایشگر IPS

 برخی از نمایشگرهای Twisted Nematic دارای دو برابر میزان تجدید معمول هستند (به جای 60 هرتز 120 هرتز) به آنها امکان می دهند از فن آوری های “شاتر فعال 3D” استفاده کنند و به آنها امکان می دهند برای یک تجربه بازی با کیفیت و صاف دو برابر اطلاعات هر ثانیه را نشان دهند. این موضوع اکنون بیشتر و مهمتر شده است ، با نسخه های جدیدتر که دارای نرخ تازه سازی 144 هرتز یا بالاتر بوده و هدف آن این است که صرفاً تجربه ای با مایع 2D و نه 3D (عینک استریوسکوپی) داشته باشید.

این را ببینید  پنل های POLED

ضعف پانل های صفحه نمایشگر TN

اگرچه طی سالها بهبود و جهش در این بخش بهبود یافته است ، عملکرد تصویر اغلب ضعف نسبی فن آوری TN محسوب می شود. یک مانیتور خوب TN می تواند تصویری واضح و پر جنب و جوش با کنتراست قابل قبول را ارائه دهد – به طور معمول 1000: 1 با هر حالت “کنتراست پویا” غیرفعال است. اشکال اصلی با زاویه دید نسبتاً محدود همراه است.

 این موارد اغلب به صورت 170 درجه افقی و 160 درجه عمودی بیان می شود که فقط از مرز پایین تر از فن آوری های دیگر پانل است. در صورت مشاهده صفحه از بالا یا پایین به ویژه ، در واقعیت شما یک تغییر چشمگیر در رنگ و حتی “وارونگی” خواهید دید. می توانید این تغییر را که در ویدیوی زیر نشان داده شده است ، در مورد آنچه که به عنوان یکی از مانیتورهای TN قادر تر (Dell S2719DGF) در نظر گرفته شده است مشاهده کنید.

زاویه دید در پانل های صفحه نمایشگر TN

 منحصراً در مدلهای بزرگتر TN نیست ، زاویه دید نسبتاً محدود در واقع اگر به طور مستقیم در جلو نشسته باشید ، بر عملکرد نیز تأثیر می گذارد. اگر مرکز صفحه را در مقایسه با مشاهده مناطق محیطی مشاهده کنید ، چشمان شما زاویه دید متفاوتی دارد.

سایه داده شده بسته به موقعیت آن روی صفحه نمایش متفاوت نشان داده می شود. مهمترین آنها تاریک تر (گاما اشباع تر و بالاتر درک شده) به سمت بالای صفحه و سبک تر (گاما اشباع کمتر و کمتر درک شده) به سمت پایین است.

این را ببینید  پنل های HD و FULL HD در تلفن

 به همین دلیل ، دقت و قوام رنگ باعث می شود تا آنها گزینه مناسبی برای “کار با اهمیت رنگ” مانند طراحی و عکاسی انتخاب کنند. شما می توانید این ضعف را در تصویر زیر مشاهده کنید ، نقطه  ی سفید که روی صفحه ی نمایشگر قرار دارد این ضعف را به راحتی نشان می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هشت =