نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه عواملی باعث ایجاد چشمک زدن در نور پس زمینه با پنل LCD می شوند؟

مهم نیست که تلویزیون LCD شما از CCFL استفاده می کند یا از نور پس زمینه LED – اگر صفحه شروع به چشمک زدن، سوسو زدن یا کم نور شدن می کند، این معمولاً به معنای یکی از سه چیز است: لامپ در حال از بین رفتن است، اینورتر خراب است یا لامپ اشتباه است نصب شده است. خوشبختانه یک سرویس تعمیر تلویزیون می تواند به راحتی همه این مشکلات را برطرف کند.

تلویزیون های LCD چگونه کار می کنند

برخلاف تلویزیون های پلاسما، که در آنها مولکول های پلاسما می توانند خود را روشن کنند، کریستال های مایع در تلویزیون های LCD قابل انتقال هستند. این بدان معنی است که آنها برای روشن کردن تصویر روی صفحه نیاز به شخص ثالث دارند. LCD ها از دو نوع اصلی فناوری نور پس زمینه استفاده می کنند. اولین و قدیمی تر از این دو CCFL است، مخفف “لامپ فلورسنت کاتدی سرد”. مدرن تر از این دو LED است که مخفف “دیودهای ساطع کننده نور” است.

نور پس زمینه در حال مرگ

طول عمر تلویزیون های LCD بین 60 تا 100 هزار ساعت مشاهده است. در پایان، این بدان معنی است که شما می توانید تلویزیون LCD خود را بیش از 11 سال 24/7 روشن نگه دارید. با این حال، نه لامپ های LED و نه CCFL چنین عمر طولانی ندارند. وب سایت “Electronics Weekly” می گوید که نور پس زمینه LED به طور متوسط ​​حدود 50،000 ساعت مشاهده طول می کشد، در حالی که نور پس زمینه CCFL معمولاً بین 20،000 تا 40،000 ساعت مشاهده طول می کشد. اگر تصویر روی صفحه شما چشمک بزند یا چشمک بزند، ممکن است نشانه ای باشد که نور پس زمینه در حال مرگ است و باید جایگزین شود.

این را ببینید  5 مرحله آسان نحوه تعمیر تلویزیون آبخورده

اینورتر در حال مرگ

به گفته یک خرده فروش آنلاین لامپ CCFL، نور پس زمینه در حال مرگ تقریباً 95 درصد نور پس زمینه سوسو زدن و چشمک زدن را بر عهده دارد. با این حال، در پنج درصد دیگر موارد، ممکن است یک اینورتر مشکل ساز مقصر باشد. اینورتر نور پس زمینه را با قدرت خود تأمین می کند. هنگامی که اینورتر شروع به خرابی می کند، این جریان الکتریکی را مختل کرده و در نتیجه یک لامپ چشمک زن یا سوسو می زند. همانطور که برای افزایش طول عمر تلویزیون LCD می توان نور پس زمینه را تعویض کرد، اینورتر نیز می تواند.

تجهیزات نادرست نصب شده

نصب یک نور پس زمینه جدید – چه با استفاده از لامپ های CCFL یا LED – برای تازه کار وظیفه ای نیست. این شامل جدا شدن صفحه LCD از بقیه تلویزیون، از بین بردن چراغ قدیمی و لحیم کردن چراغ جدید در جای خود است. نصب نادرست نور پس زمینه یا اینورتر منجر به ایجاد یک لامپ می شود که جریان کامل برق را دریافت نمی کند. همانطور که یک لامپ معمولی در یک لامپ در حالت پیچ خورده لرزان می شود، چراغ روشنایی CCFL یا LED نیز در صورت نصب نادرست، لرزش خواهد داشت. به همین دلیل، شما باید یک عنصر مهم را برای خود نصب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نه =