نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا پنل تلویزیون های صفحه تخت LED در هوای سرد یخ می زنند؟

تلویزیون LED ال سی دی با نور بهتر است. LCD ها تلویزیونی با نمایشگرهای کریستال مایع هستند. صفحه شامل سلولهای کریستال مایع است که بین دو لایه ماده قطبی فشرده شده اند. ال سی دی های LED به جای استفاده از چراغ های فلورسنت مانند سایر مدل ها، از دیودهای ساطع کننده نور برای نور پس زمینه صفحه نمایش استفاده می کنند. سرمای شدید برای تلویزیون های LED مناسب نیست، اما کریستال های مایع به روش آب یخ نمی زنند.

کریستال مایع

تولیدکنندگان تلویزیون های LED-LCD از کریستال مایع برای ایجاد تصویر تلویزیونی در صفحه نمایش استفاده می کنند. جریان جریان الکتریکی از طریق صفحه کنترل می کند که کریستال ها به نور از طریق LED اجازه می دهند و این باعث شکل گرفتن تصویر می شود. با وجود نام، (مایع) در پانل های LCD مانند آب مایع نیست. شرکت الکترونیکی فوجیتسو، کریستال مایع را در حد فاصل مایع و جامد توصیف می کند. از آنجا که تمام مولکولهای کریستال در یک جهت خاص قرار دارند، می توانند همانگونه که مایع جریان دارد، جریان داشته باشند.

سرد و سست

کریستال مایع به روشی که مایعات واقعی منجمد نمی کند، اما سرما می تواند بر آنها تأثیر بگذارد. در دمای 10 درجه سانتیگراد (50 فارنهایت)، صفحه تخت LED شما به اندازه زمانی که در دمای اتاق قرار دارد روشن نخواهد بود. علاوه بر این، صفحه نمایش کند می شود، بنابراین اگر حرکت سریع روی صفحه وجود داشته باشد، ممکن است تصویر آن را به درستی ضبط نکند. سونی به دارندگان تلویزیون توصیه می کند دستگاه های خود را در دمای زیر 5 درجه سانتیگراد (41 فارنهایت) کار نکنند.

این را ببینید  روش صحیح تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون

تغییر بد است

اگر تلویزیون ال ای دی خود را مستقیماً از یک نقطه سرد درجا به جایی که گرم می شود منتقل کنید، این امر نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. صفحه تلویزیون شما ممکن است با تراکم پوشانده شود، مانند زمانی که عینک چشم از انتقال از تهویه مطبوع به هوا گرم می رود. تراکم ممکن است تا زمانی که پاک نشود، شما را با یک تصویر تار روبرو کند. این شرکت به شما توصیه می کند تلویزیون را خاموش کرده و چند ساعت صبر کنید تا صفحه تخت شما با دمای جدید تنظیم شود.

نگهداری تلویزیون

حتی اگر بیرون یخ و برف وجود داشته باشد، بر تلویزیون LED داخل یک اتاق گرم تأثیر نخواهد گذاشت. گرچه در دمای کافی پایین هر چیزی می تواند یخ بزند. این به طور خاص مشکلی با صفحه نمایش ندارد – صفحه تخت LED یک جعبه بزرگ از قطعات الکترونیکی ظریف است و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سرما یا گرما می تواند بر آنها تأثیر بگذارد. سامسونگ از ذخیره تلویزیون های LCD در دمای زیر -20 درجه سانتیگراد (-4 فارنهایت) یا بالاتر از 45 درجه (113 فارنهایت) هشدار می دهد.

یخ زدن پنل تلویزیون صفحه تخت LED
یخ زدن پنل تلویزیون صفحه تخت LED

بدیهی است که این مجموعه (صفحه نمایش تلویزیون) بزرگترین و گرانترین قسمت تلویزیون محسوب می شود و معمولاً حدود 60 تا 80 درصد از ارزش تلویزیون را شامل می شود، پس از اینکه تعمیرکاران مجرب تلویزیون شما را در منزل بررسی کردند، امکان تعیین وضعیت تعمیر یا تعویض پنل ال سی دی وجود دارد.

در اکثر مواقع امکان تعمیرات تلویزیون آبخورده وجود ندارد، در این شرایط معمولاً می توانید با تعویض ال سی دی شکسته، دوباره از تماشای تلویزیون لذت ببرید. معمولاً مردم به دلیل هزینه بالای تعویض، خرید تلویزیون جدید را انتخاب می کنند. اگرچه ایجاد خطوط عمودی بر روی صفحه نمایش می تواند به دلیل آسیب به نور پس زمینه باشد، اما امکان تعمیر نور پس زمینه وجود دارد و هر گونه ضربه یا تمیز کردن نادرست تلویزیون می تواند به ال سی دی آسیب برساند. برای تعیین قیمت دقیق تعویض یا تعمیر ال سی دی تلویزیون شکسته باید مدل و ابعاد تلویزیون را مشخص کرد.

این را ببینید  پنل تلویزیون صفحه تخت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =