نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تکنولوژی تلویزیون هر روز بهتر می شود. و با توجه به واقعیت‌های این بازار فوق‌العاده رقابتی، تولیدکنندگان همیشه در حال رقابت برای یافتن موفقیت بزرگ بعدی هستند. در گذشته، 4K یک معامله بزرگ بود. حالا یک تازه وارد داغ از راه رسیده است: مینی ال ای دی. این گزینه بسیار کارآمد می تواند تجربه تماشای تلویزیون استثنایی را ارائه دهد. این فناوری هیجان انگیز چگونه با صفحه نمایش های OLED که سال ها در فروشگاه ها هستند مقایسه می شود؟ برای یافتن تفاوت مینی LED در مقابل OLED مطالعه را ادامه دهید.

تفاوت مینی LED در مقابل OLED

بررسی تفاوت مینی LED در مقابل OLED

در تفاوت مینی LED در مقابل OLED برای اکثر مردم، مفهوم Mini LED تا زمانی که تکنولوژی LED و OLED را درک نکنند، منطقی نیست. تلویزیون های OLED به لطف توانایی هر پیکسل در خاموش شدن کامل، باورنکردنی به نظر می رسند. این کار باعث حذف نور از سایر پیکسل‌ها می‌شود و به نسبت کنتراست فوق‌العاده و رنگ‌های سیاه عمیق اجازه می‌دهد. از طرف دیگر، صفحه نمایش های LED فقط می توانند قسمت های خاصی از صفحه نمایش را که حاوی تصاویر تیره هستند کم نور کند. بنابراین، هر چه تعداد مناطق موجود برای کم نور شدن بیشتر باشد، تصویر بهتر به نظر می رسد.

اینجا جایی است که مینی ال ای دی وارد عمل می شود. با LED های ریز، تولیدکنندگان می توانند ده ها هزار ناحیه انفرادی تیره کننده محلی ایجاد کنند – که نسبت به تعداد موجود در تلویزیون های LED سنتی افزایش بسیار زیادی دارد.

iPad Pro 12.9 اینچی جدید اپل در حال حاضر از این فناوری استفاده می کند و دارای بیش از 2500 منطقه کم نور محلی است. بنابراین Mini LED اینجاست که بماند – و به سرعت به یک گزینه مقرون به صرفه برای اکثر مصرف کنندگان تبدیل شده است.

این را ببینید  نشانه خرید تلویزیون جدید

میزان بهره وری تفاوت مینی LED در مقابل OLED

برای تفاوت مینی LED در مقابل OLED مانند بسیاری از چیزهای زندگی، پاسخ کمی پیچیده است. در حال حاضر، به نظر می رسد مجموعه های OLED کمی بهتر به نظر می رسند، اگرچه این ارزیابی ذهنی است.

هرکسی ترجیحات متفاوتی دارد، اما اتفاق نظر این است که نمایشگرهای OLED نسبت کنتراست بهتری را ارائه می دهند. این تا حد زیادی به دلیل فناوری رو به رشد در پشت Mini LED است. با این حال، با توجه به اینکه اکثر تولیدکنندگان تنها مجموعه هایی با حدود 1000 ناحیه تیره کننده محلی تولید می کنند، مطمئناً جای بهبود وجود دارد.

متأسفانه، بسیاری از تولیدکنندگان در افشای دقیق تعداد زون های تلویزیون های مینی ال ای دی جدید خود مردد هستند که خرید آنلاین تلویزیون را دشوار می کند. اساساً، خریداران باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی را می خواهند، شخصاً محصولات را ببینند.

نکته نهایی این است که تلویزیون‌های OLED در کوتاه‌مدت راه خوبی هستند، اما تا زمانی که مینی ال‌ای‌دی‌های ال‌ای‌دی به آن‌ها دست یابند و حتی از نظر کیفیت تصویر از آنها پیشی بگیرند، زمان زیادی نمی‌گذرد.

راهنمای خرید راحت

برای تفاوت مینی LED در مقابل OLED هنگام انتخاب تلویزیون OLED یا Mini LED هیچ تصمیم اشتباهی وجود ندارد. قانون کاهش بازده مطمئناً برای هر دو مورد اعمال می شود، اما این بدان معنا نیست که این مجموعه ها باورنکردنی به نظر نمی رسند.

اگر یک OLED با قیمت عالی در دسترس است، پس عاقلانه است که از آن استفاده کنید. همین امر را می توان در مورد Mini LED نیز گفت، زیرا این واحدها حتی نیازی به فروش ندارند تا ارزش خوبی در نظر گرفته شوند.

این را ببینید  خسارت ناشی از آب در LCD تلویزیون

بیشتر بدانید: 5 مرحله آسان نحوه تعمیر تلویزیون آبخورده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =