نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا نمایش یا فیلم مورد علاقه شما برای چندمین بار با خاموش شدن تلویزیون ال جی شما قطع شده است؟ شایع ترین دلایل خاموش شدن تلویزیون ال جی به دلیل مشکلات سیم برق، نیاز به به روز رسانی نرم افزار و تنظیم مجدد تلویزیون، غیرفعال کردن استارت سریع و برق رسانی خودکار است. هر یک از این موارد دلیل رایجی برای خاموش شدن مکرر تلویزیون ال جی هستند. اگر با تلویزیون ال جی مشکل دارید، در جای درستی هستید. در زیر علت خاموش شدن تلویزیون این مدل ها را با راه حل هایی برای هر کدام پوشش داده ایم.

علت خاموش شدن تلویزیون

علت خاموش شدن تلویزیون و اتصال درست سیم برق

برای علت خاموش شدن تلویزیون قبل از شروع به جدا کردن پشت تلویزیون و تعویض مادربرد، ما با برخی از ساده‌ترین راه حل‌ها شروع می‌کنیم. اینها اغلب چیزهایی هستند که ما نادیده می گیریم و می توانیم به سرعت مشکل را حل کنیم.

بیایید نگاهی به مورد اول بیندازیم. بررسی اینکه سیم برق یا سیم برق به درستی وصل شده باشد. باید دوباره بررسی کنید که سیم برق به طور محکم به پریز دیواری و پشت تلویزیون وصل شده باشد. اگر اینطور نیست، ممکن است هنگام روشن و خاموش کردن دوچرخه تلویزیون خود با مشکل مواجه شوید.

استفاده از سیم برق سالم

قدم بعدی این است که مطمئن شوید کابل برق شما آسیبی ندیده است. اگر اینطور باشد، شروع به کارکرد نادرست می کند و عملکرد صحیح تلویزیون شما را مختل می کند. وجود سیم های ساییده یا در معرض دید را بررسی کنید.

این را ببینید  روش برطرف کردن نقاط داغ صفحه تلویزیون LCD

هنگام بررسی آسیب، مطمئن شوید که ابتدا تلویزیون را وصل کرده اید. در صورت مشاهده هرگونه آسیب یا بوی سوختگی در اطراف سیم برق خود، باید استفاده از تلویزیون را متوقف کنید. شما باید سیم را تعویض کنید.

تست سوکت برق

برای علت خاموش شدن تلویزیون خوب، پس اگر خود سیم برق مشکلی نداشته باشد، اما سوکت برق باشد، چه؟ اگر پریز برق شما آنطور که باید کار نمی کند، ممکن است مقصر مشکلات روشن و خاموش کردن تلویزیون شما باشد.

برای تست سوکت برق، موارد زیر را انجام دهید.

  1. تلویزیون را از پریز برق وصل کنید
  2. دستگاه دیگری مانند سشوار را به پریز برق وصل کنید
  3. سشوار را روی حداکثر سرعت و حرارت روشن کنید. اگر سشوار همانطور که باید کار می کند، می توانید نتیجه بگیرید که پریز برق شما مشکلی ندارد. اگر اینطور نیست، ممکن است لازم باشد با یک برقکار تماس بگیرید تا اتصال معیوب را تعمیر کند.

تعمیرات تلویزیون

علت خاموش شدن تلویزیون و ریست کردن

برای علت خاموش شدن تلویزیون تنظیم مجدد تلویزیون راه خوبی برای پاک کردن آن از هر چیزی است که ممکن است مانع از عملکرد صحیح آن شود.

در اینجا نحوه تنظیم مجدد تلویزیون ال جی آمده است.

  1. با استفاده از دکمه پاور تلویزیون را خاموش کنید
  2. سیم برق را از پریز برق جدا کنید. آن را به مدت 1 دقیقه از برق جدا نگه دارید.
  3. تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید
  4. با استفاده از دکمه پاور آن را دوباره روشن کنید

غیرفعال کردن Quick Start +

برخی از دارندگان تلویزیون ال‌جی دریافته‌اند که غیرفعال کردن عملکرد Quick Start + در تلویزیون به مشکلات روشن/خاموش تلویزیون پایان می‌دهد.

این را ببینید  روش استفاده از آهن ربا برای رفع مشکلات تلویزیون

در اینجا نحوه غیرفعال کردن Quick Start + از تلویزیون LG آمده است.

  1. دکمه “HOME” را روی کنترل از راه دور فشار دهید
  2. “تنظیمات” را انتخاب کنید
  3. به “GENERAL” بروید. سپس باید گزینه Quick Start + را در منوی کشویی مشاهده کنید. روی این گزینه کلیک کنید سپس “OFF” را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن تنظیمات SimpLink

برای علت خاموش شدن تلویزیون، تلویزیون های ال جی دارای تنظیمات SimpLink هستند که به تلویزیون اجازه می دهد به طور خودکار ورودی ها را تغییر دهد یا بسته به آنچه از طریق HDMI به آن وصل شده است خاموش شود. این یک مقصر به طور خاص برای تلویزیون های ال جی است.

برای خاموش کردن SimpLink:

  1. به “MENU” بروید
  2. به “GENERAL” بروید
  3. به “تنظیمات HDMI” بروید
  4. گزینه SimpLink را غیرفعال کنید.

خرابی پنل تلویزیون

غیرفعال کردن تایمر خاموش

تایمر خاموش کردن تلویزیون ال‌جی، تلویزیون را در زمان مشخصی در روز به‌طور خودکار خاموش می‌کند. تلویزیون را در ساعت از پیش تعیین شده هر روز مشخص شده در تایمر خاموش می کند. این کار تلویزیون را خاموش می کند، صرف نظر از اینکه به طور فعال آن را تماشا می کردید یا خیر.

ممکن است شخصی به طور تصادفی این گزینه را انتخاب و تنظیم کرده باشد. بنابراین، در اینجا مراحلی وجود دارد که برای غیرفعال کردن تایمر خاموش کردن نیاز دارید.

  1. دکمه “HOME” را روی کنترل از راه دور فشار دهید
  2. “تنظیمات” را انتخاب کنید
  3. روی “GENERAL” و سپس “TIME” کلیک کنید
  4. سپس «تایمرها» را انتخاب کنید
  5. “POWER OFF TIMER” را انتخاب کنید و برای غیرفعال کردن گزینه کلیک کنید
این را ببینید  عدم یافتن کانال ها تلویزیون

علت خاموش شدن تلویزیون و پاک کردن کش

برای علت خاموش شدن تلویزیون اگر غیرفعال کردن تایمرها مشکل تلویزیون شما را برطرف نکرد، ممکن است لازم باشد حافظه پنهان آن را پاک کنید. آیا از تلویزیون خود عمدتاً برای پخش جریانی نمایش ها و فیلم ها استفاده می کنید؟ در این صورت تلویزیون شما ممکن است از اضافه بار حافظه پنهان رنج ببرد. این اضافه بار می تواند باعث اختلال در عملکرد آن شود و بدون دلیل روشن و خاموش شود.

برای رفع این مشکل به مراحل زیر نگاهی بیندازید. آنها به شما کمک می کنند حافظه پنهان تلویزیون ال جی خود را پاک کنید.

  • دکمه “HOME” را روی کنترل از راه دور فشار دهید
  • “تنظیمات” را انتخاب کنید
  • تا انتها به «ویرایش فهرست برنامه‌ها» بروید
  • برای هر برنامه، وارد شوید و کش را پاک کنید. متأسفانه شما معمولاً باید این برنامه را توسط برنامه انجام دهید.

بیشتر بدانید: راه حل های تعمیر صفحه نمایش شکسته تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =