نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لکه سیاه در تلویزیون LCD چیست؟

لکه های سیاه در تلویزیون LCD می تواند کیفیت تصویر و تجربه مشاهده را مختل کند، خصوصاً اگر در مرکز قرار داشته باشد. در بهترین حالت، لکه های سیاه در اثر آلودگی، گرد و غبار یا بقایای جمع شده در سطح صفحه ایجاد می شوند. با این حال، پیکسل های مرده یا گیر کرده در اثر سو عملکرد داخلی نیز می توانند منجر به ایجاد لکه های سیاه شوند. بهترین روش این است که قبل از اتخاذ روش تعیین شده برای رفع آن، دقیقاً مشخص کنید که چه چیزی باعث ایجاد لکه های روی صفحه شما شده است.

وجود لک یا کثیفی

قبل از اینکه تصور کنید لکه های صفحه LCD شما به دلیل سو عملکرد داخلی است، کل صفحه را طبق توصیه های سازنده در کتابچه راهنمای کاربر تمیز کنید. در صورت عدم ارائه این موارد، از پارچه نرم و محلول 50/50 آب و الکل برای مالش ملایم مناطق مشکل دار و همچنین کل صفحه استفاده کنید. هرگز از حوله های کاغذی استفاده نکنید زیرا این مواد ساینده هستند و باعث آسیب دیدگی بیشتر صفحه می شوند.

پیکسل مرده یا گیر کرده؟

یک پیکسل LCD شامل سه زیر پیکسل قرمز، سبز و آبی است که قادر به تغییر رنگ و نمایش هر رنگ در 256 سایه یا سطح خاکستری است. اگر یک پیکسل در حالت خاکستری 0 در موقعیت بسته گیر کند، کاملاً سیاه به نظر می رسد. اگر یک پیکسل مرده باشد نیز سیاه به نظر می رسد، اما شناسایی علت مهم است، زیرا پیکسل های مرده مسئله بسیار جدی تری هستند و اغلب نیاز به جایگزینی دارند.

این را ببینید  8 راه اثبات شده برای رفع خطوط افقی روی صفحه تلویزیون

اگر می بینید که یک پیکسل هنوز هم می تواند رنگ ها را تغییر دهد، حتی کمی از ظاهر سیاه و سفید آن، گیر کرده و نمرده است. نرم افزار یا DVD های نمایشگر اختصاصی می توانند به شما در شناسایی این مسئله و همچنین تغییر رنگ پس زمینه تلویزیون به رنگهای ثابت، ترجیحاً سفید برای شناسایی لکه های سیاه، کمک کنند.

علل

پیکسل های مرده می توانند در نتیجه ضربه شدید نیروی صفحه نمایش، ترانزیستورهای غیرفعال یا نقص سازنده رخ دهند. پیکسل های گیر کرده نیز می توانند در اثر ضربه، یا در اثر سایش ناهموار فسفر، ناشی از گذاشتن تصاویر ثابت روی صفحه برای مدت زمان طولانی ایجاد شوند.

راه حل

پیکسل های گیر کرده را می توان با اجرای برنامه نویسی DVD ویژه ای که برای استفاده از پیکسل از موقعیت گیر کرده طراحی شده است، ترمیم کرد. همچنین، در حالی که این برنامه نویسی در حال اجرا است، به آرامی ناحیه آسیب دیده را با یک پارچه نرم مالش دهید، همچنین می تواند پیکسل را از بین ببرد.

پیکسل های مرده معمولاً به صفحه تعویض یا راه حل حرفه ای تعمیر نیاز دارند. خوشبختانه، اکثر تولیدکنندگان انتظار دارند تعداد مشخصی از پیکسل های مرده در طول عمر محصول آنها رخ دهد و اگر تعداد پیکسل های مرده بیش از حد انتظار باشد، بسیاری از آنها صفحه های جایگزین را ارائه می دهند. این نکته ای است که باید هنگام خرید تلویزیون LCD به خاطر بسپارید و برخی از تولیدکنندگان مانند پاناسونیک ضمانت تمام پیکسل ها را ارائه می دهند.

این را ببینید  علت تار شدن صفحه نمایش تلویزیون

نقطه سیاه روی صفحه تلویزیون
نقطه سیاه روی صفحه تلویزیون

مشکل در منبع ورودی دلیل سیاه شدن تصویر تلویزیون

حتما تا به حال صفحه کوچک پشت تلویزیون که تعداد زیادی پورت رنگی به آن متصل هستند را دیده اید. این صفحه ها از ورودی های مختلفی از جمله ورودی صدا (RCA) و تصویر، ورودی HDMI، پورت LAN و… پشتیبانی می کنند. وارد کردن پورت اشتباه به یک ورودی و خرابی خود پنل می توانند از دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون باشند.

مشکل در تنظیمات تلویزیون و سیاه شدن تصویر

قبل از اینکه نگران آسیب دیدن تلویزیون یا هزینه های احتمالی تعمیرات باشید به تنظیمات سری بزنید. ممکن است کودک شما با دستکاری کنترل، نور صفحه را کم کرده باشد. علاوه بر این، برخی از تلویزیون ها هستند که دارای قابلیت Eco هستند. این ویژگی باعث می شود نور تلویزیون تا حد زیادی کم شود. حتی ممکن است صفحه تلوزیون بدون اینکه تلویزیون خاموش باشد، غیر فعال شود. پس در هر حالتی احتما را بر روی تعمیر آبخوردگی تلویزیون نگذاری زیرا علل و دلایل زیادی می‌توانند وجود داشته باشند که باعث از کار افتادن صفحه نمایش شما باشد. نمایشگرها بخش بسیار مهمی از انواع تلویزیون ال ای دی و ال سی دی می‌باشند که هزینه سر سام آوری هم برای تعمیر آن‌ها وجود دارد و اغلب اوقات منجر به تعویض می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هشت =