نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی برد اینورتر . قبل از عجله برای تعویض یک تلویزیون LCD معیوب، باید برد اینورتر را بررسی کنید. هزینه تعویض برد اینورتر به میزان قابل توجهی کمتر از تعویض کل تلویزیون است و این فرآیند به حداقل تخصص فنی نیاز دارد. اینورترها سطح نسبتاً بالایی ولتاژ را برای برق رسانی و روشن کردن صفحه نمایش ال سی دی شما تولید می کنند و اکثر اینورترها در محدوده 500 تا 700 ولت خروجی دارند. یک برد اینورتر معیوب یا آسیب دیده می تواند باعث اعوجاج تصویر، کم نور شدن صفحه نمایش یا جلوگیری از روشن شدن آن شود.

بررسی برد اینورتر

مراحل آسان بررسی برد اینورتر

برای عیب یابی و از بین برد خرابی تلویزیون ابتدا باید دستگاه را مورد برررسی قرار دهید. در ادامه مراحل بررسی اینورتر قرار داده شده است.

مرحله 1 بررسی و روشن کردن تلویزیون

تلویزیون خود را روشن کنید و چراغ قوه را روی صفحه بتابانید تا به دنبال تصویر بگردید. اگر می توانید تصویری را ببینید، احتمالاً یک اینورتر بد دارید که نیاز به تعویض دارد. برد اینورتر نور پس زمینه تلویزیون را روشن نگه می دارد.

مرحله 2

تلویزیون خود را خاموش کنید و منبع تغذیه را از دیوار جدا کنید. هنگامی که تلویزیون را از برق جدا کردید، صبر کنید تا پشت تلویزیون خنک شود و دیگر در لمس گرما احساس نشود.

مرحله 3 برداشتن پنل تلویزیون

مچ بند ضد الکتریسیته ساکن را روی مچ دست خود قرار دهید و پنل پشتی تلویزیون را بردارید. در برخی از تلویزیون ها، ممکن است پنل را در جلوی تلویزیون بیابید. از پیچ گوشتی فیلیپس برای برداشتن پیچ ها استفاده کنید و سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی سر صاف پانل را به آرامی جدا کنید تا به وسایل الکترونیکی دسترسی پیدا کنید.

این را ببینید  پنل نمایشگر LCD

مرحله 4

به دنبال یک پوشش فلزی مستطیلی باشید. تلویزیون های LCD دارای دو برد اینورتر هستند – یک برد و یک استاد. می توانید تخته ها را در دو طرف بدنه فلزی پیدا کنید. شما می توانید بدون نیاز به برداشتن محفظه فلزی به تخته ها دسترسی داشته باشید، اما باید آنها را بردارید تا آزمایش آسان تر شود. با استفاده از پیچ گوشتی فیلیپس پیچ ها را بردارید و پوشش را از روی تخته جدا کنید.

مرحله 5 بررسی ولتاژ

مولتی متر خود را روی “حالت DC” تنظیم کنید و اولین پین را برای یکی از اینورترهای LCD پیدا کنید. پروب قرمز را روی پایه 1 قرار دهید و پروب مشکی را روی هر پیچ فلزی داخل بدنه قرار دهید تا مولتی متر زمین شود و از اتصال کوتاه اینورتر جلوگیری شود.

مرحله 6

تلویزیون خود را روشن کنید می‌توانید از شخص دیگری در این فرآیند کمک بگیرید تا ارتباط خود را با پین و پیچ برد اینورتر قطع نکنید. به قرائت مولتی متر توجه داشته باشید.

مرحله 7

تلویزیون را خاموش کنید و اینورتر دیگر را با استفاده از همین فرآیند تست کنید. نتایج دو اینورتر را مقایسه کنید. اگر خوانش دریافت نکردید، باید هر دو اینورتر را تعویض کنید. اگر مقادیر قابل توجهی متفاوت دریافت کردید، اینورتر را با مقدار کمتر جایگزین کنید. اگر هر دو قرائت با مقادیر مشابه برگشتند، ممکن است لازم باشد نور پس زمینه تلویزیون خود را جایگزین کنید.

پیشنهاد مطالعه: خلاصی از شر ترک های تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − ده =