نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای تلویزیون صفحه تخت

تلویزیون صفحه تخت مجموعه تلویزیونی است که از یکی از چندین فن آوری مختلف برای نمایش در قالب تخت و نازک استفاده می کند. اکثر تلویزیون های جدید مدل های صفحه تخت هستند. تلویزیون های قدیمی که از لوله های اشعه کاتد (CRT) استفاده می کنند بسیار حجیم تر هستند. تلویزیون های CRT هنوز در دسترس هستند اما به دلیل مزایای نمایشگرهای صفحه تخت، غیر معمول هستند. پلاسما و ال سی دی دو فناوری رایج برای نمایشگرهای صفحه تخت هستند. تغییرات موجود در آن شامل LED و تلویزیون 3-D است. OLED، یک فناوری نوظهور، از پلاسما و LCD متمایز است. فناوری جداگانه دیگری، طرح عقب، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای صفحه تخت نسبت به CRT

از آنجا که صفحه نمایش تلویزیون های صفحه تخت خمیده نیستند، همانطور که در مجموعه های CRT قرار دارند، نمایشگر در لبه ها منحرف نمی شود. صفحات تخت نسبت به نمایشگرهای خمیده کمتر در معرض انعکاس هستند و از زاویه بازتری قابل مشاهده هستند. فناوری های به کار رفته باعث می شود که مدل های صفحه تخت بسیار سبک تر از تلویزیون های CRT باشند، به این معنی که اندازه های بزرگتر نیز امکان پذیر است. از آنجا که سبک و نازک هستند، صفحه های تخت می توانند به صورت دیواری نیز نصب شوند. نسبت تصویر 16: 9 (اساساً نسبت عرض به ارتفاع) اکثر تلویزیون های صفحه تخت آنها را برای تماشای فیلم بهینه می کند.

ویژگی های عمومی تلویزیون صفحه تخت

به خاطر داشته باشید که شما احتمالاً می خواهید تلویزیون صفحه تخت جدید شما سالها دوام داشته باشد، بنابراین به نیازهای آینده و همچنین نیازهای فعلی فکر کنید. به عنوان مثال ممکن است در حال حاضر سینمای خانگی را تنظیم نکنید، اما این می تواند مورد توجه قرار گیرد در آینده ای نه چندان دور. همچنین، با تداوم همگرایی تلویزیون و وب، احتمالاً شما در آینده این ظرفیت را می خواهید. به همین ترتیب ظرفیت 3-D – ممکن است اکنون ضروری به نظر نرسد، اما در عرض چند سال می تواند چیزی باشد که آرزو می کنید در نظر داشته باشید.

این را ببینید  عدم یافتن کانال ها تلویزیون

چند نکته خاص هنگام خرید تلویزیون صفحه تخت

اندازه – از نظر اندازه، شما بزرگترین نمایشگر را می خواهید که برای فضای مشاهده و بودجه شما امکان پذیر باشد، ضمن اینکه اطمینان حاصل کنید که از ویژگی ها و کیفیت مورد نظر خود برخوردار خواهید شد. این تلویزیون ها معمولاً بزرگتر از مدل های CRT هستند، اگرچه بعضی از انواع آنها در اندازه های بسیار کوچک موجود است. شما باید فضای موجود و فاصله شما از صفحه را در نظر بگیرید. قاعده کلی این است که شما نمی خواهید نزدیک به اندازه گیری مورب تلویزیون ضربدر 1.5 و نه دورتر از اندازه گیری مورب ضرب در 2 باشید. اگر می خواهید تلویزیون در یک فضای محدود مانند یک زره پوش سرگرمی قرار بگیرد، به خاطر داشته باشید که عرض تلویزیون صفحه تخت معمولاً 1-3 اینچ کمتر از اندازه گیری مورب است (که اندازه مشخص شده است).

محدوده تقریبی مشاهده برای اندازه های مختلف نمایش

اندازه نمایشگر کمترین بیشترین
 37 اینچ 4.6 فوت 6.2 فوت
40  اینچ 5.0 فوت 6.7 فوت
42 اینچ 5.3 فوت 7.0 فوت
46 اینچ 5.8 فوت 7.7 فوت
52 اینچ 6.5 فوت 8.6 فوت
58 اینچ 7.3 فوت 9.7 فوت
65 اینچ 8.2 فوت 10.8 فوت
70 اینچ 8.8 فوت 11.7 فوت

فواصل نزدیک تر برای تماشای محتوای با کیفیت بالا و فواصل دورتر برای برنامه نویسی با کیفیت پایین تر، مانند کابل آنالوگ، بهتر است.

نسبت کنتراست

نسبت درخشندگی روشن ترین سفید به سیاه ترین تیره ای که صفحه نمایش توانایی آن را دارد. نسبت کنتراست بالاتر به معنای تصویر واضح تر است. نسبت 500: 1 حداقل حداقل است – هرچه بالاتر بهتر است.

این را ببینید  تعمیر صفحه نمایش LCD آبخورده

وضوح

تعداد پیکسل ها (نقاط رنگی منفرد) روی صفحه نمایش. وضوح بر حسب تعداد پیکسل ها در محور افقی و تعداد در محور عمودی بیان می شود. نمایشگر بزرگتر به وضوح بالاتری نیاز دارد. وضوح تصویری که در نمایشگر کوچکتر به نظر خوب می رسد، در وضوح بزرگتر آنقدر شارپ نیست که همان تعداد پیکسل در یک منطقه بزرگتر پخش شود. حداقل HDTV ها از وضوح تصویر 1280×720 پشتیبانی می کنند. بیشترین پشتیبانی 1366×768. برخی از نمایشگرهای سازگار با HDTV جدیدتر از 1920×1080 پیکسل پشتیبانی می کنند.

نرخ تازه سازی (همچنین به عنوان نرخ پاسخ نیز شناخته می شود)

تعداد دفعات رنگ آمیزی نمایشگر در ثانیه. نرخ تازه سازی با هرتز (هرتز) بیان می شود. نرخ تازه سازی بالاتر به معنای نمایشگر صاف تر، واضح تر و بدون تیرگی حرکت است. استاندارد اصلی برای HDTV 60 هرتز بود. نمایشگرهایی با نرخ تازه سازی 120 هرتز یا بالاتر، تجربه مشاهده بهتری را ارائه می دهند. نرخ تازه سازی نیز ممکن است با نرم افزار پردازش فیلم که باعث بهبود بیشتر نمایشگر می شود، یکپارچه شود.

Wi-Fi

آیا می خواهید بی سیم به شبکه خانگی خود متصل شوید؟ اگر اکنون نباشد، احتمالاً در آینده نیز خواهان آن خواهید بود.

ارتفاع نقطه

میزان فاصله بین پیکسل های مجاور از همان رنگ. هرچه پیکسل های همان رنگ نزدیکتر باشند، تصویر واضح تر خواهد بود. برای هر دو تلویزیون پلاسما و تلویزیون LCD، نقطه نقطه باید تقریباً 0.25 میلی متر تا 0.30 میلی متر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =