نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفحه نمایش LCD تلویزیون شما یا هر صفحه نمایش LCD دیگری ممکن است به دلیل آسیب آب خراب شود. اگر آب در صفحه لپ تاپ در صفحه نمایش قابل مشاهده است یا حتی مشکوک هستید که آب به صفحه نمایش شما نفوذ کرده است، فوراً اقدام کنید زیرا بدون مراقبت از رطوبت در صفحه نمایش لپ تاپ مطمئناً باعث آسیب دائمی می شود. اگر رطوبت را به سرعت از بین ببرید، صفحه نمایش شما و کل سیستم فرصتی برای بازیابی و بازگشت به حالت عادی با از سرگیری عملکرد خود دارند. تعمیر صفحه نمایش LCD آبخورده در این مقاله قرار دارد.

تعمیر صفحه نمایش LCD آبخورده

تعمیر صفحه نمایش LCD آبخورده و آماده کردن تلویزیون

برای تعمیر صفحه نمایش LCD آبخورده هنگامی که رطوبت در رایانه شما و به طور خاص در صفحه LCD تشخیص داده شد، باید سیم برق خود را جدا کرده و رایانه خود را خاموش کنید. تلویزیون شما کوتاه می شود که ممکن است باعث آسیب جدی شود اگر آب به مدار برق نفوذ کند. باتری را به طور کامل از لپ تاپ خارج کنید یا تمام سیم های متصل را از صفحه نمایش مانیتور پس از خاموش شدن برق هنگام خاموش کردن لپ تاپ خود جدا کنید.

سپس یک دستمال کاغذی بردارید تا با جذب آب از قسمت بیرونی صفحه، صفحه کلید را پاک کنید. برای جلوگیری از کارکرد آن در تلویزیون تا حد امکان آب را از قسمت بیرونی خارج کنید. سپس لپ تاپ را در کنار فن خود قرار دهید تا زمانی که برای مرحله بعدی آماده می شوید تبخیر شود.

این را ببینید  مشکل خطوط تار تلویزیون

حذف آب از صفحه تلویزیون

توصیه می کنیم با افزودن برنج به یک سطل نگهداری، سطل یا هر ظرف پلاستیکی خشک که به اندازه کافی بزرگ باشد، یک کیسه بزرگ برنج بخرید. سپس نیمی از سطل را پر کنید تا کل لپ تاپ یا مانیتور LCD را روی برنج قرار دهید و برنج بیشتری اضافه کنید تا کاملا پوشانده شود، سپس در ظرف را ببندید.

در اینجا نوع برنج مهم نیست زیرا می توانید از هر نوع برنجی که کم هزینه تر است استفاده کنید. برنج با جذب آب محیطی فوق العاده خشک ایجاد می کند. برنج با خشک کردن آسیب آب صفحه LCD شما، رطوبت را از بین می برد. این برای اکثر دستگاه های الکترونیکی که آب در آنها وارد شده کار می کند. توصیه می کنیم صفحه نمایش را 24 ساعت کامل در برنج بگذارید. سپس با پاک کردن باقیمانده برنج با یک پارچه نرم، صفحه را بیرون بکشید تا از هرگونه خراشیدگی روی صفحه جلوگیری شود.

تعمیر صفحه نمایش LCD آبخورده و تست کردن

برای تعمیر صفحه نمایش LCD آبخورده در حال حاضر در حالت ایده آل، برنج باید ابر آب صفحه نمایش لپ تاپ یا سایر مشکلات صفحه نمایش آب LCD را جذب کرده باشد. سپس پس از تمیز کردن صفحه نمایش، باتری یا سیم‌ها را تعویض کرده و دوباره برق را وصل کنید. سپس واحد لپ تاپ را روشن کنید تا صفحه نمایش را تست کنید.

شما باید مراقب هر گونه سوسو زدن یا هر رفتار عجیبی باشید که نشان می دهد آب هنوز وجود دارد. اگر صفحه نمایش لپ تاپ به طور معمول کار می کند، نشان می دهد که آب حذف شده است. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، آن را با گذاشتن دستگاه در برنج خشک به مدت چند روز به سطل برنج برگردانید. این فرآیند کار می کند، اما به کندی کار می کند.

این را ببینید  آیا تلویزیون آبخورده قابل تعمیر است

در صورت شکست روش برنج می توانید با جذب رطوبت از روش خاک گربه نیز استفاده کنید. روش بستر برای گرفتن رطوبت با نگه داشتن آن به صورت توده ای استفاده می شود. در موارد شدید، باید بسته‌های سیلیکاژل مانند بسته‌های موجود در جعبه‌های کفش بخرید که برای تعمیر صفحه‌نمایش‌های LCD که آسیب آب دارند نیز کار می‌کنند.

بیشتر بدانید: راه حل های ساده جلوگیری از شکستن تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =