نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر صفحه نمایش شکسته. اگر خطوط افقی و عمودی را در صفحه نمایش خود مشاهده کردید، نشانه شکسته بودن صفحه تلویزیون است. تعمیر تلویزیون خراب کار پیچیده ای است و ممکن است هزینه ای برای شما داشته باشد. بنابراین، اگر از نظر فنی کامل نیستید، توصیه می کنیم با تکنسین تلویزیون مشورت کنید و آن را تعمیر کنید. در غیر این صورت، ما این مقاله را با چند روش مفید برای تعمیر صفحه نمایش شکسته تلویزیون آماده کرده ایم.

تعمیر صفحه نمایش شکسته

آیا شکستگی صفحه تلویزیون قابل تعمیر است؟

امکان تعمیر صفحه نمایش شکسته تلویزیون به شدت آسیب بستگی دارد. روش DIY (خودت انجامش بده) می تواند به نوعی خراش های جزئی و پیکسل های مرده را برطرف کند. با این حال، تضمین نمی کند که صفحه تلویزیون شما را بازگرداند.

اگر فقط با خطوط افقی صفحه تلویزیون خود سروکار دارید و نه صفحه نمایش شکسته، می توانید این مقاله جامع را برای رفع آن مطالعه کنید.

اگر ترک های روی صفحه تلویزیون شما بر تجربه تماشای شما تأثیر نمی گذارد و با آن راحت هستید، نیازی به تعویض کل صفحه ندارید.

اگر صفحه‌نمایش با انواع آسیب‌های زیر دارید، به شما توصیه می‌کنیم از تعمیرات DIY دوری کنید، زیرا می‌تواند آسیب بیشتری وارد کند.

ترک های خط موی

ترک‌های مویی را می‌توان با روش DIY تا حدودی برطرف کرد، اما اگر به قسمت‌های داخلی نیز آسیب وارد شده باشد، ترک‌های تار عنکبوتی ممکن است پیچیده باشند.

برای اینکه ببینید آیا ترک قابل رفع است یا خیر، یک پارچه صاف بردارید و آن را روی ترک بکشید. اگر نوعی ناهمواری در صفحه نمایش احساس می کنید، احتمالاً توسط خودتان قابل رفع نیست. اطمینان حاصل کنید که از دست خالی خود برای عبور از روی ترک استفاده نمی کنید. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت صدمه ببینی.

این را ببینید  مشکلات شکستگی تلویزیون LG

اولین راه حل DIY استفاده از پاک کن در پشت مداد است. بسیاری از کاربران گزارش دادند که می توانند ترک های خط مو را با مالیدن آرام پاک کن بر روی ناحیه ترک خورده برطرف کنند. اگر ندارید، یک پاک کن مداد جدید بخرید. اگر می خواهید نتایج بهتری داشته باشید، از پاک کن خارج از جعبه هندسی کودک خود استفاده نکنید.

در حین انجام این روش، تلویزیون خود را روشن کنید زیرا نیاز به مشاهده بهبودها دارید. همچنین، ملایم بودن را فراموش نکنید. اگر به شدت روی صفحه نمایش خود فشار دهید، ممکن است بیشتر آسیب ببیند. اگر بهبودی در ترک مشاهده کردید، می توانید مالش را تا زمانی که ترک از بین برود ادامه دهید.

پیکسل های مرده روی صفحه نمایش شما

اگر چند نقطه سیاه روی صفحه نمایش خود مشاهده کردید، احتمالاً پیکسل های آن ناحیه آسیب دیده است. اگر نقاط زیادی از صفحه نمایش را پوشانده باشید، تقریباً غیر قابل تعمیر است. با این حال، نقاط کوچک ممکن است با یک روش DIY ترمیم شوند.

می‌توانید یک هدفون را بردارید و چند دقیقه روی پیکسل‌های مرده بمالید تا ببینید آیا مشکل را برطرف می‌کند یا خیر. لطفا مطمئن شوید که با آن ملایم هستید.

دانستن بخش‌های نمایشگر تلویزیون

قبل از تعمیر صفحه نمایش شکسته تلویزیون، باید در مورد مدارهای اساسی متصل به شاسی تلویزیون خود بدانید. بسته به مدل تلویزیون و سازنده شما، موقعیت بردهای مدار ممکن است متفاوت باشد، اما آنها چیزهای مشترکی دارند. برخی از اجزای تلویزیون LCD / LED شما عبارتند از: واحد منبع تغذیه، برد اصلی، اینورتر نور پس زمینه و برد T-Con. از آنجایی که ما در مورد صفحه نمایش صحبت می کنیم، بیایید در مورد قطعات تلویزیون از نظر صفحه نمایش بیاموزیم:

این را ببینید  5 نشانه از کار افتادگی تلویزیون

هیئت مدیره T-Con

برد T-Con که به آن برد تایمینگ کنترلر نیز می گویند، جزء نمایشگر تلویزیون شما است که پنل نمایشگر را به برد اصلی تلویزیون متصل می کند. این سیگنال برای عناصر ردیف و ستون صفحه تلویزیون شما تولید می کند. اگر برد T-Con شما آسیب دیده باشد، رنگ‌های خاکستری روی صفحه نمایش خود یا نوعی الگوی معمولی مشاهده می‌کنید.

برد T-Con معمولاً در انتهای پایین صفحه قرار دارد. اگر تلویزیون شما از سمت پایین شکسته باشد، برد T-Con نیز ممکن است آسیب ببیند.

تعمیرات حرفه ای تلویزیون شکسته 

کابل LVDS

کابل LVDS برد T-Con را به برد اصلی تلویزیون شما متصل می کند. سیگنال های زوج و فرد از برد از طریق کابل LVDS به برد T-Con منتقل می شود و شما گرافیک را روی صفحه نمایش خود می بینید. کابل LVDS بیش از حد شکننده است، بنابراین در طول فرآیند تعمیر باید با احتیاط با آن برخورد کنید.

کابل روبان

کابل نواری از طریق برد T-Con به صفحه نمایش صفحه نمایش شما می گذرد. آنها معمولاً به شکل مسطح هستند و با نوارها محافظت می شوند. آنها انعطاف پذیر هستند و در عین حال به راحتی آسیب می بینند. بسته به شدت آسیب صفحه تلویزیون، ممکن است نیاز به تعویض کابل نواری داشته باشید.

اما بیشتر صفحه‌نمایش‌های تلویزیون مدرن دارای یک برد T-Con متصل به صفحه نمایش هستند که نیازی به تعویض کابل ریبون ندارند.

پنل نمایش

صفحه نمایش بیرونی ترین قسمت تلویزیون شماست و اولین چیزی است که در تماس با صفحه نمایش آسیب می بیند. ممکن است یک صفحه نمایش LCD یا LED روی صفحه تلویزیون خود داشته باشید.

این را ببینید  آبخوردگی دستگاه الکترونیک

اجزایی که در مورد آنها بحث کردیم، مانند T-Con و LVDS، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند یا نباشند، اما زمانی که صفحه نمایش خراب است، هیچ گزینه ای به جز تعویض آن وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه: 5 نشانه از کار افتادگی تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =