نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه می توان یک تلویزیون LCD را با پیکسل های مرده عیب یابی کرد

تلویزیون LCD شما به عنوان محور اصلی تجربه رسانه شما عمل می کند. پیکسل های گیر کرده می توانند این تجربه را خراب کنند و مانند لکه های درخشان در چهره سرگرمی شما بدرخشند. برخلاف پیکسل های مرده، که در آن کل پیکسل از کار می افتد و سیاه می شود، پیکسل های گیر افتاده بسیار روشن هستند و می توان آنها را با استفاده از نرم افزار یا فشار خوب تعمیر کرد.

آماده سازی برای تعمیر

قبل از اینکه بخواهید پیکسل گیر کرده خود را برطرف کنید، مطمئن شوید که مشکل از خود صفحه نمایش است. صفحه خود را به آرامی با یک پارچه نرم و پاک کننده صفحه تمیز کنید و مراقب باشید که پاک کننده را روی پارچه و نه روی خود صفحه اسپری کنید. سپس صفحه را با رسانه های ورودی مختلف مانند رایانه، بازی های ویدیویی و سرویس تلویزیونی خود آزمایش کنید. اگر پیکسل های گیر شده سازگار باشند، مشکل در واقع صفحه نمایش است. اگر مشکل از رسانه تغییر کند، ممکن است مشکل شما رسانه ورودی یا اتصال معیوب باشد.

UDPixel و JScreenFix

اگر در واقع پیکسل گیر کرده دارید، دو گزینه برای رفع آن وجود دارد که در واقع لمس صفحه نیست. UDPixel یک نرم افزار رایگان است که پیکسل های گیر کرده را در خود جای می دهد و باعث می شود همه پیکسل های اطراف آنها به سرعت در میان رنگ های مختلف چرخش پیدا کنند. بعد از چند ساعت، ممکن است پیکسل گیر کرده برطرف شود. همچنین می توانید از JScreenFix، برنامه ای تحت وب که تقریباً 60 بار در ثانیه تمام پیکسل های صفحه را خاموش و روشن می کند، استفاده کنید. این نیز ممکن است بعد از مدتی مشکل را حل کند.

این را ببینید  دلایل اولیه عدم اتصال وای فای

بازنشانی کارخانه

همچنین می توانید تلویزیون خود را به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانید. مراحل دقیق این فرآیند از یک سازنده و یک مدل به مدل دیگر متفاوت است، بنابراین برای جزئیات بیشتر باید با دفترچه راهنمای خود مشورت کنید. اگر در دفترچه راهنما این اطلاعات وجود ندارد، کارکنان پشتیبانی فنی تولید کننده تلویزیون شما باید بتوانند شما را در این روند راهنمایی کنند.

روش های تعمیر دستی

اگر صفحه هنوز پیکسل گیر کرده است، می توانید تعمیر دستی را انجام دهید. قبل از اقدام به تعمیر دستی، به شما توصیه می شود که به صفحه آسیب برسانید، پیکسل های بیشتری را بشکنید و ضمانت خود را لغو کنید. سه روش برای ترمیم پیکسل وجود دارد: فشار، مالش و ضربه زدن. برای استفاده از فشار، یک قلم توپ یا یک مداد کسل کننده و یک دستشویی پیدا کنید و دستمال را روی آن تا کنید.

سپس تلویزیون خود را خاموش کنید، پارچه را روی پیکسل آسیب دیده قرار دهید و با استفاده از قلم فشار نوری را فقط به آن قسمت وارد کنید. برای روش مالش، به آرامی با انگشت روی پیکسل بمالید تا دوباره تنظیم شود. برای روش ضربه زدن، تلویزیون را روشن کرده و به یک صفحه نمایش سیاه تبدیل کنید تا مکان پیکسل راحت تر شود. سپس با قلم توپ یا جسم کوچک و کسل کننده دیگری به آرامی به آن ضربه بزنید. اگر هر یک از این روش ها جواب داده است، باید پیکسل های گیر کرده را دوباره به درستی کار کنید.

اگر همه موارد دیگر شکست بخورد

اگر این روش ها جواب نداد، گزینه های بسیار کمی دارید. اگر تلویزیون شما هنوز تحت ضمانت است، می توانید با سازنده تماس بگیرید تا تعمیر یا تعویض را ببینید. حتی اگر اینگونه باشد، تولید کننده ممکن است از اقدام خودداری کند مگر اینکه مشکل پیکسل بر اساس تعداد پیکسل های مرده و موقعیت آنها به آستانه خاصی برسد. (پیکسل های بد در مرکز صفحه جدی تر در نظر گرفته می شوند.) اگر اینگونه نباشد، ممکن است هزینه تعمیر حرفه ای پیکسل های مرده بسیار سنگین باشد. در این موارد، تنها انتخاب شما ممکن است زندگی با پیکسل های گیر کرده یا جایگزینی کامل تلویزیون باشد.

این را ببینید  انواع تفاوت تلویزیون LCD

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =