نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نقاط کوانتومی و پنل ها چیست؟

امروز وجود تلویزیون ها را در تمامی مکان ها به راحتی می توان حس کرد در منازل، مراکز اموزشی و حتی ادارات و بیمارستان ها می توانید تلویزیون ها را به راحتی مشاهده نمود. تلویزیون ها از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده اند که در کنار یکیدگر قرار گرفته و تصاویر را به نمایش می گذارند؛ یکی از این قطعات پنل می باشد. به کمک پنل تصاویر به نمایش گذاشته می شود. در کنار پنل نقاط کوانتومی قرار دارند که می تواند در تشکیل تصویر نقش داشته باشد. در این مقاله در رابطه با نقاط کوانتومی پنل، عملکرد آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

نقاط کوانتومی

چگونه پانل های LCD هنگامی که قطبش نادرست و فیلترهای رنگ آنقدر نور را مسدود می کنند ، می توانند به روشنایی HDR برسند؟ جواب نقاط کوانتومی است. این قطعات کوچک هوشمندانه مولکول هایی هستند که نور را جذب می کنند و سپس آن رنگ را در رنگی که شما برای آنها مهندسی کرده اید دوباره منتشر می کنند.

نقاط کوانتومی در چه مکانی قرار گرفته اند

لایه های کوانتومی امروزه معمولاً بین نور پس زمینه آبی و مرحله قطبش قرار می گیرند ، و اغلب برای تولید قرمز و سبز استفاده می شوند که از نزدیک با فیلترهای رنگ مطابقت دارد ، بنابراین نور بیشتری از آنها عبور می کند. این امر به شما اجازه می دهد تا بیشتر از نور پس زمینه به جای اینکه توسط فیلترهای رنگی مسدود شود ، به وجود بیاید ، همچنین می تواند باعث کاهش عبور رنگ و یا کاهش رنگ در زیر پیکسل اشتباه شود ، و از رنگهای بهتر LCD استفاده می کند.

پنل های POLED

وجود این نقاط باعث می شود نور بیشتری نیز به وجود بیاید. از آنجا که چراغهای جلوی LCD نور بیشتری نسبت به پنل های OLED تولید می کنند (بیشتر در مورد زیر) ، این باعث می شود تا ال سی دی ها به درخشان ترین صفحه نمایش تبدیل شوند.

این را ببینید  پنل های آمولد چیست

با این وجود ، آنچه نقطه کوانتومی انجام نمی دهد ، تأثیر بر نرخ تازه سازی ، زمان جابجایی و بار دیگر است. به طور کلی این نقاط  فقط بر رنگ و روشنایی تأثیر می گذارند. اما واقعاً ، ایا درهنگام حرکت کیفیت تصاویر خود را نیاز دارید؟

انتخاب پانل LCD

تاری / حرکت شبح می تواند نتیجه ای از طول مدت یک تصویر برای تغییر از یک تصویر به دیگری و مدت زمان نمایش تصویر بر روی صفحه نمایش (ماندگاری) باشد. اما هر دوی این پدیده ها صرف نظر از تکنولوژی ال سی دی LCD ، بین پنل های LCD منحصر به فرد تفاوت زیادی دارند. و هر دو معمولاً با نمایشگرهای بالاتر ، بجای مهندسی پانل هوشمند ، حداقل برای نمایشگرهای LCD بهتر کنترل می شوند.

انتخاب پانل LCD بر اساس فناوری ال سی دی زمینه ای باید بیشتر از هزینه های مقابل کنتراست مورد نظر ، زاویه دید و تولید مثل رنگ نسبت به تاری و انتظار باشد یا سایر ویژگی های بازی بیشتر باشد. حداکثر سرعت تجدید و زمان پاسخگویی باید در مشخصات پانل های قابل احترام ذکر شود. سایر فناوری های بازی ، مانند strobe ، که باعث کاهش سریع و روشنایی نور پس زمینه می شود ، ممکن است به هیچ وجه ذکر نشده و جزئی از زمینه اصلی ال سی دی مورد استفاده نیست. برای این نوع اطلاعات ، شما باید بررسی های مفصل را در اینجا در سایت ما بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =