نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پانل های  نمایشگر IPS چیست؟

بیشتر مردم با ایصفحهن واقعیت آشنا هستند که مانیتورها با وضوح و اندازه های مختلف صفحه نمایش ارائه می شوند ، می توانند دارای صفحه نمایش مات یا براق باشند و می توانند ویژگی های خاصی مانند نرخ های تازه سازی 120 هرتز و قابلیت های سه بعدی را ارائه دهند. دامنه نمایش و تنوع در مشخصات می تواند دلهره آور باشد.

یکی از جنبه های اساسی یک مانیتور LCD که بیانگر چگونگی عملکرد و چه نوع کارهایی است که می تواند در انجام آنها بهترین باشد نوع پانل است. اگرچه زیر بخش های مختلفی وجود دارد ، تمام صفحه های مدرن معمولاً در یکی از سه دسته با ویژگی های عملکردی مشخص قرار می گیرند. این سه دسته عبارت است از پانل های TN.VA.IPS می باشند که در این مقاله در رابطه با پانل های IPS و ویژگی های آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

پانل های IPS (سوئیچینگ درون هواپیما) ، PLS (سوئیچینگ هواپیما به خط) و AHVA (زاویه دید فوق العاده پیشرفته)

وقتی به نتیجه نهایی رسید این سه فناوری اساساً بسیار مشابه هستند. تفاوت های مهم این است که فناوری IPS عمدتاً توسط LG Display ، فناوری PLS توسط سامسونگ و AHVA توسط AUO توسعه یافته است. این موارد گاهی اوقات به سادگی به عنوان پانل های نوع IPS (IPS) معرفی می شوند. نقطه اهمیت واقعی اینها دقت رنگ ، قوام و زاویه دید برتر آنها در مقایسه با سایر فناوری های LCD است. هر سایه رنگ بدون توجه به موقعیت آن روی صفحه ، با «هویت» خاص خود متمایز می شود.

این را ببینید  پنل های Super AMOLED

 برخی از مدلهای IPS و PLS با سطح بالاتر با ارائه پشتیبانی از رنگ های گسترده (افزایش دامنه سایه بالقوه) و عمق رنگ بالاتر (افزایش دقت بالقوه) چیزهای دیگری را حتی بیشتر می کنند.

سفارشی کردن دسته پنل Edge

این باعث می شود پانل های IPS و PLS کاندیداهای خوبی برای نمایش خاص «رنگ بحرانی» باشند. همچنین برای مانیتورهای بزرگتر IPS معمول است که وضوح تصویر بالاتری نسبت به بیشتر همتایان TN و VA داشته باشند.

اگرچه طیف خوبی از رنگ ها برای تمام انواع پانل در دسترس است. انتخاب رزولوشن ها ، کاهش قیمت و عملکرد رنگ در واقع جذابیت آنها را فراتر از کارهایی با رنگ «بحرانی» نشان می دهد و آنها را به کاندیداهای جذاب برای سایر موارد از جمله بازی و کارهای دسک تاپ عمومی تبدیل می کند.

نقاط قوت پانل های IPS

در واقع محدوده بسیار مناسبی از مانیتورهای مقرون به صرفه IPS وجود دارد که از تولید کننده هایی مانند Dell ، LG ، AOC و ASUS در دسترس است. این بدان معنی است که عکاسان یا طراحان یا فقط کاربران منظم با بودجه کمتری نیز می توانند از این فناوری استفاده کنند. بسیاری از مانیتورهای IPS و PLS مدرن نیز بسیار بیشتر از همتایان VA پاسخگو هستند و حتی در برخی مانیتورهای TN رقیب خواهند بود. این به طور سنتی منطقه ضعف قابل توجهی برای پنل های IPS بود.

 پاسخگویی پیکسل در واقع اکنون به برخی از مدلهای مدرن IPS یا PLS از نوع رسیده است که سطح تاری حرکت به همان اندازه که در هر مانیتور LCD 60 هرتزی مشاهده می کنید ، همانطور که در این مقاله می خوانیم. پاسخگویی کاملاً به وظیفه عملکرد مطلوب در نرخ های تازه سازی 120 هرتز + کار بستگی دارد ، اگرچه قادر به ایجاد یک نرخ مناسب و تازه کار و عملکرد بهینه دو عملکرد جداگانه هستند.

این را ببینید  پانل صفحه نمایشگر TN

نقاط ضعف پانل های IPS

در واقع پیشرفت های کافی در مناطقی صورت گرفته است که AUO و LG پانل های نوع IPS را با نرخ تجدید 144 هرتز + آزاد می کنند. یکی دیگر از مناطق ضعف سنتی تضاد بود. آنها مطمئناً در این زمینه بهبود یافته اند و به طور معمول شبیه همتایان TN در آن بخش هستند (تقریباً نسبت کنتراست 1000: 1 بدون کنتراست پویا).

یکی از مسئله های مشکل ساز که برخی افراد متوجه شده اند درخشش یا درخشش در هنگام مشاهده محتوای تاریک ناشی از رفتار نور در این صفحه ها است. این معمولاً هنگام مشاهده «زاویه خاموش» همانطور که در ویدیوی زیر در Samsung S27A850D نشان داده شده است ، واضح است. شما به طور کلی قادر خواهید بود این موضوع را در گوشه و کنار مدلهای 21.5 21 + مشاهده کنید ، در حالی که مستقیماً از جلو مشاهده می کنید ، مگر اینکه خیلی دور از صفحه بنشینید. بیشتر وقت شما به سایه های روشن تر و رنگارنگ تری نگاه می کنید که در این نمایشگرها برتری دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − دو =