نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شناسایی پنل های Super AMOLED  و پنلی نازکتر

امروزه وجود گوشی های تلفن همراه در زندگی بشر بسیار دیده می شود. به این صورت که با استفاده از گوشی های همراه به راحتی علاوه بر ایجاد ارتباط می تواند تصاویر را ضبط و یا از پخش موزیک لذت برد. شرکت های متفاوتی در جهان وجود دارند که در حال حاضر در حال رقابت هستند. اما نکته ی مهمی که این شرکت ها بر سر آن رقابت می کنند پنل تلفن همراه می باشد.

یکی از این پنل ها، پنل های Super AMOLED می باشند که امروزه اکثر تلفن های هوشمند با آنها مواجه می شوید. در این مقاله در رابطه با پنل یا صفحه نمایشگر Super AMOLED اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

عملکرد Super AMOLED

برای درک Super AMOLED ابتدا باید ریشه های آن را بفهمید. این محصول با OLED آغاز شده است ، که مخفف “دیود تابش دهنده آلی” است و از یک فیلم ارگانیک نازک با الکترود در هر دو طرف تشکیل شده است. به محض اینکه جریان الکتریکی برای فیلم اعمال شود ، نور ساطع می شود.

AMOLED یک دیود تابش نور آلی با ماتریس فعال است. این لایه ای از نیمه هادی فیلم در پشت پنل OLED اضافه می کند که به آن امکان می دهد هر پیکسل را سریعتر فعال کنید. این افزایش سرعت باعث می شود آن را برای نمایشگرهای با کیفیت بالاتر و با وضوح تصویر پیکسل بسیار ایده آل کنید. در حقیقت این به اندازه 1000 برابر سریعتر از LCD است.

پنل های آمولد و کیفیت بی نظیر

صفحه های AMOLED همچنین تمایل به کنتراست عالی دارند ، زیرا نور موجود در صفحه از هر پیکسل جداگانه به جای نور پس زمینه می آید. هنگامی که نیاز به ایجاد یک رنگ سیاه دارد ، پیکسل های مربوطه را خاموش یا روشن می کند ، که این عملکرد یک سیاه واقعی را ایجاد می نماید.

این را ببینید  پنل های 2K و 4K در تلفن

رنگ ها در Super AMOLED

صفحه های AMOLED همچنین از یک طیف رنگی بزرگ استفاده می کنند ، بنابراین می توانند طیف گسترده ای از رنگ ها را به نمایش بگذارند ، اما همین امر باعث می شود تصاویر بسیار پر جنب و جوش یا بیش از حد اشباع به نظر برسند.

مزایای Super AMOLED

دیگر مزایای صفحه های AMOLED این است که آنها دارای زاویه دید گسترده ای هستند و حتی می توان آنها را شفاف یا انعطاف پذیر ساخت ، و این باعث می شود آنها را برای گوشی های خمیده ای که در حال شروع به بازار هستند ، مانند Samsung Galaxy Round ایده آل کنید.

صفحه نمایش لمسی AMOLED معمولاً دارای یک لایه حساس به لمس اضافی در بالای صفحه است ، اما با وجود Super AMOLED سامسونگ توانسته است حساسیت لمسی را در صفحه نمایش خود ادغام کند.

نتیجه این امر این است که نه تنها صفحه نمایش نازک تر ، سبک تر ، لمسی بیشتر و گرسنگی کمتر است ، بلکه بدون آن لایه اضافی بلکه به مراتب کمتر از یک صفحه معمولی AMOLED نیز منعکس کننده است و باعث می شود مشاهده در نور آفتاب روشن آسانتر شود.

نکات منفی در Super AMOLED

از طرف دیگر ، صفحه های Super AMOLED کاملاً مستعد ابتلا به سوزاندن تصویر هستند و بعضی اوقات از ماتریس PenTile با زیرپخش های کمتری نسبت به همراهان LCD خود استفاده می کنند که به طور بالقوه می توانند منجر به تصاویر کمتر تیز شوند و یا رنگی غیر طبیعی به صفحه نمایش دهند.

این را ببینید  پنل های میکرو LED

تحویلی در Super AMOLED

بدیهی است که سامسونگ به Super AMOLED خوش بین می باشد ، زیرا این شرکت از آن در جدیدترین پرچمدار خود (سامسونگ گلکسی S5) و همچنین سایر تلفن های موجود در محدوده گلکسی S استفاده می کند ، اما همچنین تغییرات زیادی در این فناوری ایجاد کرده است.

به عنوان مثال Super AMOLED Plus وجود دارد ، که در سامسونگ Galaxy S2 مورد استفاده قرار گرفت و از ماتریس استاندارد RGB به جای ماتریس PenTile برخوردار است ، بدین معنی که دارای 50٪ زیرپایه های بیشتر است و به همین دلیل تصاویر واضح تری ارائه می دهد ، اما همچنین سریعتر از نمایشگر Super AMOLED تخریب می شود. به همین دلیل سامسونگ استفاده از آن را در پرچمداران خود متوقف کرد.

سپس HD Super AMOLED وجود دارد که فقط یک صفحه نمایش 720x 1280 Super AMOLED و Full HD Super AMOLED است که شما حدس می زنید این Full HD 1080 x 1920 است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + ده =