نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نسبت کنتراست خوب در پنل تلویزیون LCD چیست؟

یکی از بیشترین تبلیغات آماری برای تلویزیونهای صفحه تخت LCD نسبت کنتراست است. آنها معمولاً از اعداد غیرمحتمل تشکیل می شوند، ظاهراً منعکس کننده تفاوت بین سفیدترین رنگ روشن است که یک مجموعه می تواند با سیاه ترین تیره نشان دهد، با یک مجموعه 1،000،000 به 1 سفیدهایی را نشان می دهد که یک میلیون برابر روشن تر از سیاه پوستان است و 10،000 به -1 مجموعه سفیدهای 10 هزار برابر روشن تر از سیاه پوستان را نشان می دهد. با این حال، بین این واقعیت که نسبت کنتراست به طور مداوم در مارک های مختلف اندازه گیری نمی شود و اینکه چشم نسبت کنتراست 1000 به 1 را درک می کند، که کمتر از هر تلویزیون LCD جدید است، این آمار بی معنی است، بنابراین هیچ جادویی، تعداد خوبی وجود ندارد .

چشم انسان

در حالی که مجموعه های تلویزیونی از طریق اقدامات مختلف می توانند نسبت کنتراست بسیار بالایی داشته باشند، نحوه عملکرد چشم شما نسبت کنتراست قابل درک را محدود می کند. در حالی که چشم انسان از نسبت کنتراست 1 000 000 به 1 پشتیبانی می کند، اما نمی تواند یک میلیون سایه را همزمان ببیند. در هر لحظه با اندازه مردمک داده شده، نسبت کنتراست چشم شما تقریباً 1000 به 1 است. چشم با تنظیم حساسیت خود برای شرایط روز و شب، نسبت 1،000،000 به 1 را بدست می آورد، که تا حدودی شباهت به افزایش کنتراست تلویزیون های LCD دارد.

عامل دیگر این است که چشم شما متفاوت از دستگاه های نمایشگر به تغییرات روشنایی پاسخ می دهد. تلویزیون شما یک دستگاه خطی است، بنابراین اگر نور را با مقدار مشخصی افزایش دهید، تصویر به همان اندازه روشن می شود. چشم شما لگاریتمی است، بنابراین هرچه یک تصویر روشن تر شود، نور بیشتری برای درک یک تغییر روشنایی در چشم شما لازم است. به عنوان مثال، وقتی کتابی را در رختخواب زیر نور کمی می خوانید، متن سیاه را روی کاغذ سفید دقیقاً به همان روشی می بینید که وقتی در ساحل در یک روز آفتابی می خوانید، حتی اگر نور در آفتابی باشد، آن را می بینید. روز صدها برابر روشن تر است.

این را ببینید  علت های اولیه آسیب دیدن تلویزیون

اجزای تصاویر LCD

تلویزیون های LCD از دو قسمت تشکیل شده اند. آنها دارای یک عنصر روشنایی هستند که به طور معمول یک فلورسنت کاتدی سرد یا CCFL، لوله یا آرایه ای از دیودهای ساطع کننده نور است. این نور پس زمینه از طریق صفحه LCD که قطعه شیشه ای شفاف است و بر اساس تصویری که برای آن ارسال می شود، روشن می شود. می توانید تصور کنید که این مورد در مورد تلویزیون LCD 1080p، یک پنجره شیشه ای رنگی ساخته شده از حدود 2،000،000 قطعه شیشه است که همیشه در حال تغییر رنگ هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، دو روش وجود دارد که می تواند روشنایی تلویزیون را کنترل کند – از طریق تغییر رنگ صفحه یا از طریق تغییر شدت نور.

بومی در مقابل کنتراست پویا

یک پنجره شیشه ای رنگی را در یک روز آفتابی تصور کنید. قسمتهای شفاف آن به شدت می درخشد، در حالی که تکه های شیشه رنگی سیاه هنوز مقداری نور از آن عبور می کنند. این معادل کنتراست بومی یک تلویزیون است. اکثر تولیدکنندگان تلویزیون کنتراست دینامیکی مجموعه های خود را اندازه گیری و تبلیغ می کنند که درخشان ترین سفیدی است که می تواند با روشن شدن نور پس زمینه تولید کند در مقایسه با تاریک ترین سیاهی که می تواند با نور پس زمینه خاموش یا روشن کند. به عبارت دیگر، این مانند این است که روشنایی یک قسمت واضح از یک پنجره شیشه ای رنگ آمیزی در ظهر را با روشنایی یک قسمت سیاه و سفید از شیشه های رنگی در نیمه شب در یک شب بدون ماه مقایسه کنید. وقتی آن را از این طریق مقایسه می کنید، نسبت کنتراست بسیار بیشتر است، گرچه هیچ ارتباطی با شرایط دنیای واقعی ندارد. یعنی هرگز در اواسط روز و نیمه شب همزمان یک پنجره شیشه رنگی نخواهید دید.

این را ببینید  دلیل خرابی صفحه LCD تلویزیون

کنتراست ANSI و شرایط واقعی

دانشمندان تصویری که واقعاً می خواهند کنتراست نمایشگر را درک کنند، درجه کنتراست موسسه استاندارد ملی آمریکا را اندازه گیری می کنند. کنتراست ANSI با قرار دادن یک تصویر شطرنجی سیاه و سفید بر روی صفحه و مقایسه متوسط ​​روشنایی مربع های سیاه و سفید به همان اندازه که در اتاق درک می شوند، اندازه گیری می شود. این نه تنها کنتراست اصلی مجموعه را در نظر می گیرد، بلکه میزان نوری که در اتاق است و توسط صفحه منعکس می شود را نیز در نظر می گیرد. در دنیای واقعی، از آنجا که صفحه نمایش آن از اتاق اطراف نور می گیرد، شما نمی توانید سیاه ترین رنگ سیاه را ببینید. به همین ترتیب، نسبت کنتراست از اهمیت کمتری نیز برخوردار است، مگر اینکه در یک محیط کاملا تاریک مانند یک سینمای خانگی اختصاصی، صحنه را تماشا کنید.

فناوری هایی که اهمیت دارند

چند فناوری وجود دارد که می تواند تفاوت زیادی در کنتراست واقعی مجموعه LCD ایجاد کند. مجموعه هایی که دارای نور پس زمینه LED کم نور محلی هستند در واقع می توانند بخشی از نور پس زمینه را متناسب با مناطق تاریک تصویر تنظیم کنند. به عنوان مثال، اگر در یک روز آفتابی تصویری از یک مزارع خاک تازه شخم خورده را نشان می دهید، نور پس زمینه LED در پشت صفحه می تواند تاریک شود تا اختلاف آن را با آسمان روشن افزایش دهد. این مجموعه ها گران ترند. علاوه بر این، نور پس زمینه LED اغلب عملکرد کنتراست در دنیای واقعی بهتر از نور پس زمینه CCFL را در مجموعه های قدیمی و ارزان قیمت ارائه می دهد. سرانجام، اگرچه این مسئله به خودی خود مسئله فناوری نیست، اما مجموعه های با کیفیت بالاتر معمولاً دارای پنل های بهتری هستند که هنگام نمایش رنگ های تیره، کار بهتری در جلوگیری از نور دارند. همچنین کنتراست بهتری دارند.

این را ببینید  اطلاعات خرابی تلویزیون

Zebras و تلویزیون

یک روش عملی برای آزمایش نسبت کنتراست تلویزیون در دنیای واقعی، دیدن یک عکس خوب از Zebras یا یک تصویر کاملاً متضاد دیگر است که تقریباً ترکیبی برابر از مناطق روشن و تاریک است. تلویزیون هایی که عملکرد کنتراست خوبی در دنیای واقعی دارند، جزئیات را در مناطق تاریک و مناطق روشن به شما نشان می دهند. اگر می توانید دانه موی Zebras را در هر دو رنگ راه راه ببینید، تلویزیون کنتراست عالی در دنیای واقعی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =