نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر پنل ال ای دی شما خراب است و از خطای آن مطمئن نیستید، می توانید یک تشخیص سریع و آسان انجام دهید. سعی کنید پنل LED را روشن کنید و جدول زیشر را بررسی کنید. تشخیص مشکل و علت احتمالی آن تنها نیمی از کار است. در بخش های زیر می توانید راه حل های مشکلات تشخیص سریع مشکل پنل LED را بیابید.

تشخیص سریع مشکل پنل LED

تشخیص سریع مشکل پنل LED و مشکلات درایورهای LED

برای تشخیص سریع مشکل پنل LED یک درایور LED میزان نیرویی را که از طریق یک سیستم روشنایی جریان می یابد، تنظیم می کند. درایورها برق AC را از منبع اصلی به برق DC مورد نیاز برای راه اندازی پنل های LED تبدیل می کنند و بنابراین از نوسانات برق جلوگیری می کنند. درایورهای LED واحدهای کوچکی هستند که به پنل LED متصل می شوند. آنها نقشی مشابه بالاست ها در لامپ های فلورسنت دارند.

درایورها در برابر گرمای بیش از حد آسیب پذیر هستند. حتی رانندگانی که به درستی کار می کنند به مرور زمان تحت تأثیر گرما قرار می گیرند. با این حال استفاده از درایورهای ارزان و با کیفیت پایین یا راننده اشتباه به این معنی است که زودتر در معرض خطر داغ شدن بیش از حد قرار می گیرد.

این به این دلیل است که جریان عبوری از سیستم در یک سطح ثابت نگه داشته نمی شود، بنابراین گرمای اضافی تولید شده بر عملکرد راننده تأثیر می گذارد.

چالش ها و مسائل تشخیص سریع مشکل پنل LED

برای تشخیص سریع مشکل پنل LED اگر ولتاژ منبع تغذیه 240 ولت باشد، درایور آن را به 12 ولت یا 24 ولت تبدیل می کند تا پنل را به درستی اجرا کند. اگر درایور به درستی کار نمی کند، این جریان را تبدیل نمی کند و ولتاژ را در یک سطح ثابت نگه می دارد. این به این معنی است که لامپ سوسو می‌زند و سیستم به اضافه بار واکنش نشان نمی‌دهد و این بدان معناست که پانل‌ها در معرض خطر فرسودگی هستند.

این را ببینید  نشانه خرابی تلویزیون با توضیح ساده

اگر پنل ال ای دی شما اصلا کار نمی کند، محتمل ترین دلیل برای این کار، سیم کشی داخلی معیوب است که در آن سیم کشی به درستی به درایور وصل نشده است.

اگرچه از نظر فنی مشکلی در سیم کشی نیست، اما نصب پنل های LED قابل تنظیم با سوئیچ دیمر ناسازگار باعث سوسو زدن می شود.

راه حل های رفع تشخیص سریع مشکل پنل LED

اطمینان حاصل کنید که پنل های LED شما با مدارها، منبع تغذیه و کلیدهای روشنایی که خاموش هستند سازگار هستند. روی پانل‌های با نور پس‌زمینه یا با نور مرکزی (جایی که تراشه‌های LED روی پانل نصب می‌شوند، به جای لبه پانل)، سرمایه‌گذاری کنید، زیرا این پانل‌ها دارای درایورهای داخلی هستند که می‌تواند به کاهش مشکلات درایورهای ذکر شده در بالا کمک کند. از یک برقکار بخواهید بررسی کند که سیم کشی در سیستم روشنایی به درستی نصب شده است.

تشخیص سریع مشکل پنل LED

مشکلات LED های کم کیفیت

برای تشخیص سریع مشکل پنل LED پانل های LED نسبت به لوله های فلورسنت سنتی گران تر هستند و به همین دلیل مصرف کنندگان ممکن است LED های ارزان و با کیفیت پایین را انتخاب کنند و از آنها انتظار عملکردی مشابه برندهای پیشرو داشته باشند. پنل های LED با کیفیت پایین اغلب دارای اجزای ضعیفی هستند که به درستی تست نشده اند.

پانل های LED دارای تعدادی اجزا هستند. اگر هر یک از این قطعات با کیفیت پایین یا معیوب باشد، می تواند عملکرد کلی پانل های LED را تحت تاثیر قرار دهد.

قاب:

در تشخیص سریع مشکل پنل LED معمولاً از آلومینیوم ساخته شده است، قاب حاوی نور درون پانل است. اگر قاب خیلی سبک باشد یا از ماده ای غیر از آلومینیوم ساخته شده باشد (پنل های LED ارزان اغلب دارای قاب پلاستیکی هستند)، در این صورت این می تواند گرمای بیش از حد ایجاد کند و خطر را افزایش دهد. سوختگی ناشی از گرمای بیش از حد

این را ببینید  تفاوت مینی LED در مقابل OLED

تراشه های LED:

این تراشه ها روی یک برد مدار نصب می شوند و نور را تولید می کنند. بسته به نوع پانل، آنها در پشت یا کناره های پانل نصب می شوند. تراشه های با کیفیت پایین می توانند تعدادی از مشکلات از جمله تیره شدن پانل یا به خطر افتادن کیفیت رنگ ایجاد کنند.

اگر از تراشه های LED با کیفیت پایین در یک پانل استفاده شود، می تواند رنگ آبی ایجاد کند که می تواند اتاق را سرد به نظر برساند.

صفحه راهنمای نور:

در تشخیص سریع مشکل پنل LED این امر نوری را که از LED ها می آید به سمت دیفیوزر هدایت می کند. اگر به درستی نصب نشده باشد، می تواند بر میزان نور و زاویه نوری که به پخش کننده می رسد تأثیر بگذارد.

دیفیوزر:

این اطمینان حاصل می کند که نور حاصل از LED ها به طور یکنواخت توزیع می شود و به کاهش تابش خیره کننده کمک می کند. یک پخش کننده با کیفیت پایین، ساخته شده از اکریلیک یا PMMA به جای پلی کربنات، نور را به طور یکنواخت توزیع نمی کند.

با گذشت زمان، پخش کننده های پلاستیکی می توانند در لبه ها تغییر رنگ داده و زرد شوند و کیفیت نور تولید شده توسط پنل LED را کاهش دهند.

سینک حرارتی:

در تشخیص سریع مشکل پنل LED این به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد پانل‌های LED کمک می‌کند زیرا یک هیت سینک فلزی رسانا گرمای اضافی را برای خنک نگه داشتن پنل از بین می‌برد. یک هیت سینک با کیفیت پایین به این معنی است که گرمای کافی از تراشه‌های LED دفع نمی‌شود که می‌تواند باعث فرسودگی تراشه‌ها شود.

این را ببینید  علت واضح نبودن رنگ های تلویزیون

هیت سینک های پلاستیکی ارزان به اندازه هیت سینک های فلزی موثر عمل نمی کنند و می توانند طول عمر LED های پنل را کاهش دهند.

پشت جلد:

در تشخیص سریع مشکل پنل LED یک صفحه آلومینیومی که از قطعات محافظت می کند. هرچه پوشش پشتی بهتر با قاب مناسب باشد، اتلاف گرما بهتری دارد که به این معنی است که پانل احتمالاً بیشتر دوام می آورد.

راه حل: نحوه انتخاب یک پنل LED با کیفیت

  • پانلی را انتخاب کنید که حداقل 12 تا 30 پوند (یا 30 تا 50 پوند برای قیمت بالاتر) باشد. وقتی صحبت از پنل های LED به میان می آید، قیمت نشان دهنده کیفیت است. پانل های زیر 12 پوند بسیار سریعتر زرد، موج دار یا تاب می شوند.
  • از پنل هایی که فقط دو سال گارانتی دارند خودداری کنید. آنها فقط دو سال گارانتی دارند زیرا برای دوام ساخته نشده اند! پانل های با کیفیت خوب بیشتر از این دوام خواهند داشت. گارانتی 3 سال یا بالاتر را هدف قرار دهید.
  • پانلی را انتخاب کنید که دارای صفحه راهنمای سبک از اکریلیک (PMMA) یا متیل استایرن (MS) باشد.
  • پانلی را انتخاب کنید که بر خلاف رنگ با پوشش پودری تمام شده باشد.
  • به دنبال یک قاب خوش ساخت باشید.

بیشتر بدانید: تفاوت اساسی پانل IPS در مقابل VA در تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پنج =