نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

همه در مورد ویدیوی 4K صحبت می کنند. برای بسیاری، اگر یک تلویزیون یا پروژکتور نتواند ویدیوی 4K پخش کند، ارزش خرید ندارد. اما با هر خوبی، اندکی بدی نیز به همراه دارد. گزارش‌های ثابتی مبنی بر خرید یک تلویزیون 4K توسط مشتریان وجود دارد، اما متوجه می‌شوند که هنگام پخش محتوای 4K، صفحه‌نمایش شسته به نظر می‌رسد. در اینجا همه چیزها در مورد واضح نبودن رنگ های تلویزیون و چند گزینه عیب‌یابی نیاز دارید بدانید آمده است.

واضح نبودن رنگ های تلویزیون

واضح نبودن رنگ های تلویزیون و ضعیف بودن 4K/HDR

در واضح نبودن رنگ های تلویزیون فناوری مورد نیاز برای پخش ویدیوهای 1080p در مقابل ویدیوهای 4K متفاوت است، به این معنی که برخی از تلویزیون‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شوند که کیفیت 4K (همچنین به عنوان Ultra High Definition شناخته می‌شود). بنابراین، این خود تلویزیون نیست که مشکل دارد، بلکه مشکل نحوه پردازش اطلاعات ویدیویی و نمایش آن بر روی صفحه است.

Tone-mapping تکنیکی است که پیکسل های یک تصویر را پردازش می کند که به رنگ آمیزی تصویر کمک می کند و آن را کم و بیش اشباع می کند (بسته به نیاز آن). اگر تلویزیون شما تنظیم نشده است که نگاشت تن را روی تصویر انجام دهد، ممکن است در نهایت ضعیف به نظر برسد.

تلویزیون یا نمایشگر باید اطلاعات منبع و کیفیت فوق العاده بالا (UHD) را پردازش کند. قرار دادن سیگنال HD یک وسعت UHD است (محدوده رنگ های موجود برای این فناوری)، رنگ پاک می شود.

خبر خوب این است که راه هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. به هر حال، تماشای 4K چه فایده ای دارد اگر قرار باشد اشباع نشده باشد؟ در آن مرحله، شاید ارزش تماشای همه چیز را در 1080p داشته باشد.

این را ببینید  نشانه های قابل شناسایی آسیب آب در تلویزیون ال سی دی

راه های ممکن برای رفع آن

در واضح نبودن رنگ های تلویزیون قبل از اینکه از لذت بردن از 4K دست بکشید، در اینجا چند کار برای اشباع و روشن‌تر کردن تجربه تماشای 4K وجود دارد.

بررسی نوع تلویزیون

همه تلویزیون ها با HDR سازگار نیستند. اگر تلویزیون شما کمی قدیمی‌تر یا ساده‌تر باشد، ممکن است اطلاعات ویدیوی 4K HDR را پردازش نکند و در نتیجه تصویر را بی‌درخشش کند.

ساده ترین راه برای بررسی این موضوع، نگاه کردن به دفترچه راهنما است. ممکن است در نام تلویزیون نیز باشد، زیرا شرکت‌ها دوست دارند این ویژگی را برای جذب مشتریان بیشتر تبلیغ کنند.

همچنین می توانید به تنظیمات برگزیده تلویزیون خود بروید و ببینید که در چه حالت تصویری قرار دارد. باید بگوییم “HDR-Vivid” یا “HDR-Video”. به یاد داشته باشید، «HD» و «HDR» یک چیز نیستند، اگرچه کیفیت ویدیوی HD به اندازه‌ای بالاست که می‌توانید از بیشتر محتواها به راحتی لذت ببرید.

خرابی تلویزیون

واضح نبودن رنگ های تلویزیون و فعال بودن HDR

در واضح نبودن رنگ های تلویزیون آیا HDR در تلویزیون شما فعال است؟ فقط به این دلیل که تلویزیون یا مانیتور با HDR سازگار است به این معنی نیست که به طور خودکار فعال می شود. بنابراین، ممکن است به سادگی کلیک کردن روی چند دکمه باشد.

فعال کردن HDR بسته به تلویزیونی که دارید متفاوت به نظر می رسد. معمولاً می توانید به تنظیمات تصویر بروید و ببینید مانیتور شما چه وضوحی را نشان می دهد.

همچنین می توانید به تنظیمات تخصصی بروید و HDR+ را فعال کنید. فعال کردن HDR تصویر شما را روشن‌تر می‌کند و آن ظاهر رنگارنگی را به شما می‌دهد که بسیاری از افراد هنگام تغییر به محتوای 4K بدون آن باقی می‌مانند.

این را ببینید  علت داشتن پژواک تلویزیون

اگر چیزی را با کیفیت 1080p تماشا می کنید، مجبور نخواهید بود این کار را انجام دهید. تنها زمانی که به 4K تغییر دهید متوجه تفاوت کیفیت تصویر خواهید شد.

برای روشن کردن HDR برای بازی، باید به تنظیمات عمومی بروید و HDMI ULTRA HD Deep Color را انتخاب کنید. این باید در همه پورت‌هایی که برای وصل کردن کنسول‌ها و دستگاه‌های بازی ویدیویی خود استفاده می‌کنید فعال شود.

بررسی استفاده از پورت

اگر تلویزیون خود را بچرخانید، متوجه می‌شوید که درگاه‌های HDMI به نوعی برچسب‌گذاری شده‌اند. همه پورت های HDMI حتی در یک دستگاه یکسان ایجاد نمی شوند.

به طور معمول، یک تلویزیون فقط یک نقطه HDR دارد. اگر چه، اگر خوش شانس باشید، به طور انحصاری پورت های HDR خواهید داشت. دفترچه راهنما را بررسی کنید تا مطمئن شوید. اگر هنگام باز کردن جعبه تلویزیون خود دفترچه راهنمای کاغذ را بیرون انداختید، همچنان باید بتوانید آن را به صورت آنلاین پیدا کنید.

همچنین باید بررسی کنید که از چه نوع کابلی استفاده می کنید. اکثر کابل‌های HDMI این روزها سرعت بالایی دارند، اما اگر یک کابل قدیمی را از کمد بیرون کشیدید، کافی است دوباره بررسی کنید که چه نسلی است. اگرچه به طور معمول، این دلیل ظاهر شسته شده نخواهد بود.

تعمیرات تلویزیون

واضح نبودن رنگ های تلویزیون و تنظیمات تصویر

در واضح نبودن رنگ های تلویزیون به یاد داشته باشید، تلویزیون شما می تواند ویدیوهای 4K را به خوبی پخش کند، فقط باید تنظیم شود تا اطلاعات را به درستی پردازش کند.

راه دیگر برای عیب یابی این مشکل مراجعه به تنظیمات تصویر است. همانطور که قبلا ذکر شد، باید بررسی کنید که HDR فعال باشد. سپس، ببینید در چه حالت تصویری بازی می‌کنید. باید در حالت استاندارد یا فیلم باشد. امیدواریم این امر ظاهر نمایشگر شما را برای بهتر شدن تغییر دهد.

این را ببینید  راهنمای تلویزیون صفحه تخت

همچنین می‌توانید به تنظیمات رنگ بروید و رنگ‌ها را گسترش دهید، به تلویزیون شما اجازه می‌دهد طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را نمایش دهد. ممکن است مجبور شوید رنگ ها را به صورت دستی تغییر دهید. توصیه می کنیم در صورت اشتباه و نیاز به برگرداندن تنظیمات رنگ اصلی را یادداشت کنید.

همچنین ممکن است گزینه “گسترش دامنه” را مشاهده کنید. اگر انجام دادید، آن را انتخاب کنید. این اجازه می دهد تا وسعت 4K به درستی پردازش و نمایش داده شود. از آنجا همه چیز باید شفاف، روشن و رنگارنگ به نظر برسد.

بیشتر بدانید: دلایل اولیه عدم اتصال وای فای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =