نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

5 علامت که نشان می دهد پنل تلویزیون شما از کار می افتد

تلویزیون ها یک خرید گران قیمت هستند و حداکثر 3 سال ضمانت تولیدکننده دارند که کافی نیست. به علاوه، آنها ظریف هستند و در صورت عدم نگهداری صحیح، می توانند نشانه هایی از خرابی را نشان دهند. از آنجا که تلویزیون بطور روزمره ساعتها بطور مکرر مورد استفاده قرار می گیرد، قطعاً با گذشت زمان مشکلاتی به وجود خواهد آمد. برخی از این مسائل را می توان در خانه مراقبت کرد، در حالی که برخی از مسائل جدی ممکن است نیاز به کمک یک متخصص داشته باشد.

خطوط روی صفحه تلویزیون

اگر متوجه خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون خود شدید، این مسئله جدی است و نباید از آن غافل شوید. این مشکل معمولاً در صورت قطع سیم کابل، تخته شل یا معیوب یا صفحه آسیب دیده رخ می دهد.

این یک مشکل رایج در تلویزیون ها است و نشانه خراب شدن پنل تلویزیون شما است. اما قبل از اینکه برای بررسی تلویزیون با یک متخصص تماس بگیرید، می توانید این مراحل را دنبال کنید و بررسی کنید آیا کار می کنند:

  • تلویزیون خود را دوباره راه اندازی کنید
  • تلویزیون را خاموش کرده و سیم برق AC را از پریز برق جدا کنید. آن را به مدت 15 دقیقه از پریز برق نگه دارید و سپس تلویزیون را روشن کنید تا بررسی کنید آیا مشکل برطرف شده است.

اگر همچنان خطوط نشان داده شود، ممکن است بیشتر مجبور شوید پانل را تعویض کنید و تعویض پانل بسته به تلویزیون و مدل آن یک کار پرهزینه است. پانل های LED بین 8000 تا 85000 روپیه متغیر هستند، در حالی که پنل های LCD بین 6000 تا 25000 روپیه متغیر هستند.

این را ببینید  علت واضح نبودن رنگ های تلویزیون

تلویزیون صدا ندارد

اگر صفحه تلویزیون شما کاملاً خوب است اما هیچ صدایی وجود ندارد، به این معنی است که این عملکرد نادرست صفحه مدار یا سو عملکرد بلندگو است.

برای بررسی صدا، میزان صدا را به حداکثر میزان صدا در ریموت خود افزایش دهید. اطمینان حاصل کنید که ورودی تلویزیون صحیح است، تلویزیون در حالت بی صدا نیست یا هیچ هدفونی به جک خروجی صدای تلویزیون در کنار یا جلوی تلویزیون شما متصل نیست.

همچنین، بررسی کنید که آیا همه کابل های متصل به پشت تلویزیون شما مناسب و شل نیستند. اگر هنوز صدا وجود ندارد، برای باز کردن تلویزیون و بررسی برد مدار باید با یک متخصص تماس بگیرید.

صفحه تلویزیون سیاه / خالی است

اگر مرتباً با این مسئله روبرو شده اید، این نشان می دهد که عمر تلویزیون تقریباً به پایان رسیده است و زمان آن رسیده است که به تلویزیون جدیدی ارتقا یابید.

وقتی تلویزیون بلندگوهایی دارد که کاملاً خوب کار می کنند اما هیچ تصویری ندارد، بیشتر در سیستم روشنایی پشت یا برد منبع تغذیه مشکلی پیش می آید که باید تعویض شود. در مورد تلویزیون LCD با کمک نور پس زمینه که برای روشن شدن تصویر روی صفحه استفاده می شود، کار می کند. وقتی نور پس زمینه شروع به مشکل می کند، صفحه خالی می شود.

برای رفع این مشکل، باید نور پس زمینه توسط یک متخصص تلویزیون جایگزین شود. دلیل احتمالی دیگر این است که نور پس زمینه تلویزیون LCD که دارای اینورتر قدرت است از کار افتاده است. وقتی این اتفاق می افتد، ممکن است لازم باشد اینورتر یا خازن را تعویض کنید.

این را ببینید  روش جداکردن Samsung SyncMaster

این مسئله به ندرت ممکن است در دوره ضمانت سازنده به وجود بیاید، اما اگر اینگونه باشد، می توانید تحت ضمانت جایگزین شوید

چراغ تلویزیون چشمک می زند اما تلویزیون روشن نمی شود

این دوباره یک مسئله مشترک است که اکثر مردم از آن شکایت دارند. هنگام روشن کردن تلویزیون با استفاده از کنترل از راه دور، اگر متوجه شدید که چراغ چشمک می زند اما صفحه خالی است، این مسئله مربوط به اتصال برق است.

می توانید سیم برق را از دستگاه جدا کرده و 10-15 دقیقه منتظر بمانید تا دوباره آن را وصل کنید. اگر این فقط یک مشکل ساده اتصال برق است، این باید مشکل را برطرف کند. اگر صفحه هنوز روشن نیست، برای حل مشکل باید با یک متخصص تلویزیون تماس بگیرید.

صفحه تلویزیون مرتباً سوسو می زند

سوسو زدن صفحه تلویزیون دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که این مسئله معمولاً مورد بحث تلویزیون های LED است. یکی از دلایل عمده این مسئله، شل یا معیوب بودن کابل ها است که منجر به سوسو زدن صفحه می شود.

در مورد کابل های HDMI (رابط چندرسانه ای با وضوح بالا)، رنگ های برفی یا لرزان را مشاهده خواهید کرد. با انواع دیگر کابل های آنالوگ، بیشتر متوجه تغییر ناگهانی روشنایی و شدت رنگ خواهید شد.

تعویض کابل یا بررسی استحکام آن باید مشکل را برطرف کند. دلیل احتمالی دیگر که باعث سوسو زدن می شود می تواند سایر لوازم خانگی باشد که اگر در یک مدار باشند، انرژی کافی را می گیرند.

در بعضی موارد، این ممکن است اتفاق بیفتد زیرا صفحه پردازنده اصلی به چراغ های عقب LED فرمان می دهد تا از طریق خط کنترل خاموش شوند. برای حل این مشکل، باید یک نوار LED یا صفحه پردازنده جدید تهیه کنید.

این را ببینید  مشکل رایج در تلویزیون CRT

این یک بحث پنل باشد یا یک مسئله اصلی فنی با تلویزیون، حل این مشکلات یک کار پرهزینه است. بهتر است قبل از وخیم شدن مشکل، هیچ یک از این علائم را نادیده نگیرید و با یک متخصص تلویزیون مجاز تماس بگیرید.

اگر سالهاست که از تلویزیون خود استفاده می کنید و قصد دارید تلویزیون خود را ارتقا دهید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از خرید تلویزیون جدید به خاطر بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − چهار =